סוגי תגמול בתוכניות שותפים

תוכן עניינים

ישנם סוגים שונים של תגמול בתוכניות שותפים, שכולם נכנסים לשתי קטגוריות בסיסיות – תשלום לפי הקלקה ותשלום לפי ביצועים.

אבל קודם, כדאי להבין מהן בדיוק תוכניות שותפים.

תוכניות שותפים הן שיטת שיווק בה אתם משתמשים באינטרנט על מנת לפרסם עסקים אחרים, כמו גם את העסק שלכם. בשיטה זו בעלי עסקים מחלקים עמלות עבור פעולות מוצלחות כגון מכירה, ליד, הקלקה ועוד.

כאשר תשתמשו בשיטה זו תגלו כי הרווחים באים לידי ביטוי בצורת סכומי כסף לא גדולים המשלומים בכל פעם שגולש מתעניין במוצר או שירות ומבצע פעולת רכישה. זוהי גם אחת הדרכים היעילות והחסכוניות ביותר לפרסם את העסק שלכם, כיוון שהתשלום עבור הפרסום והקידום הוא כמעט אפסי. לכן, שיטה זו הפכה לפופולרית ביותר מאז סוף שנות ה-90. חשוב לזכור כי בתי עסק רבים משתמשים בשיטת שיווק זו גם כן.

תשלום לפי הקלקה – Pay Per Click

נקרא גם PPC. זוהי שיטת שיווק שותפים הקלה והפופולרית ביותר, והיא גם הטובה ביותר עבור אתרים קטנים. בשיטה זו בשיטה זו המשווק ממקם באתר שלו מודעות באנר או טקסט של מפרסמים שונים, והוא מתוגמל עבור כל הקלקה, שמבצעים הגולשים באתר שלו, על המודעות הללו. זה לא הכרחי שאותם גולשים גם יבצעו רכישה באתרי המפרסמים. עם זאת, הרווח קטן מאוד, לרוב פחות בדולר אחד לכל הקלקה.

תשלום לפי ביצועים – Pay Per Performance

בשיטת שיווק שותפים זו, התגמול לשותף ניתן רק כאשר הגולש באתר שלו ביצע פעולה כלשהי באתר המפרסם. פעולה זו יכולה להיות רכישה של מוצר או שירות, או הרשמה כחבר באתר המפרסם. שיטה זו עדיפה למפרסמים, כיוון שהם מתגמלים את השותפים שלהם, רק לאחר שהם עצמם קיבלו תשלום. עבור השותפים שיטה זו אטרקטיבית, כיוון שהם מקבלים נתח הרבה יותר גדול מהמכירות של המפרסם. לרוב, התגמול הוא 15%-20% מהמכירה.

בקטגוריה של תשלום לפי ביצועים נופלים שני סוגים של תגמול:

עלות לפעולה – CPA – Cost Per Action

ו דרך טובה יותר להשתמש בה כאשר משווקים באמצעות תוכניות שותפים. בדרך זו אתם משלמים לשותפים שלכם עבור פעולה כלשהי. לדוגמא: אולי אתם מעוניינים בהגדלת מאגר החברים באתר. במקרה זה תשלמו בכל פעם שגולש ימלא פרטים לאחר שהופנה מאחד השותפים שלכם.

עלות למכירה – CPS – Cost Per Sale

זו הדרך הנפוצה והריווחית ביותר, כיוון שחייבת להיות מכירה של המוצר או השירות אותם אתם מציעים על מנת שהשותפים יתוגמלו על ההפניות שהם מבצעים אליכם. במילים אחרות – אין הוצאת כסף ללא הכנסת כסף.

אם נסווג את השיווק בתוכניות שותפים על בסיס עומק, יהיו לנו שלוש רמות: תוכנית בשכבה אחת, תוכנית בשתי שכבות ותוכנית מרובת שכבות. סוג נוסף הוא כאשר השותף מתוגמל עבור כל רכישה המבוצעת על ידי הגולש שהופנה על ידו. סוג זה נקרא שיווק בתגמול מתמשך, או שיווק בהכנסה שיורית.

תוכניות בשכבה אחת, שתי שכבות ומרובות שכבות – 1-Tier, 2-Tier, Multi-Tier

בתוכנית שותפים בעלת שכבה אחת השותפים מתוגמלים רק עבור פעולות או הקלקות שביצעו הגולשים שלהם באתר המפרסם. תשלום לפי הקלקה ותשלום לפי ביצועים נכללים בקטגוריה זו.

בתוכנית שותפים בעלת שתי שכבות, השותף יתוגמל עבור פעולות שביצעו הגולשים שלו באתר המפרסם, אך גם כאשר שותפים, אשר הוא הפנה לתוכנית, יקבלו עמלה. בדרך זו השותף מרוויח באופן ישיר ובאופן עקיף.

תוכנית שותפים מרובת שכבות זהה במאפייניה לתוכנית שותפים בשתי שכבות, אלא שבמקרה הזה השותף יתוגמל עבור השותפים שהוא הפנה לתוכנית, עבור השותפים שהופנו ע”י השותפים שלו לתוכנית וכן הלאה. העומק של תוכנית כסו יכול להיות בלתי מוגבל.

תכניות בתגמול מתמשך

בסוג זה של שיווק, השותפים מתוגמלים בעבור כל רכישה שביצע גולש שהופנה על ידם לאתר המפרסם. הדרישה היחידה היא שבפעם הראשונה אותו גולש יגיע לאתר המפרסם מקישור שותף. בפעמים הבאות הוא כבר יכול להכנס ישירות לאתר המפרסם, והשותף ימשיך לקבל עבורו את העמלות.

נשאלת השאלה כיצד המפרסם יודע מיהו השותף שהפנה את הלקוח בפעם הראשונה? התשובה לשאלה זו פשוטה מאוד. כאשר הגולש לחץ על קישור השותף והגיע לאתר המפרסם בפעם הראשונה, נשמר במחשב שלו קובץ השומר בתוכו את זיהוי השותף שביצע את ההפניה (COOKIE). לרוב, קובץ זה פג לאחר שלושה חודשים, אך יתכן שגם יותר. בכל פעם שאותו גולש נכנס לאתר המפרסם, האתר מחפש את קובץ ה-COOKIE במחשב הגולש. במידה והקובץ נמצא, זיהוי השותף מאוחזר ממנו, ואותו שותף מקבל עמלה עבור הרכישות שמבצע אותו גולש.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...