אילו מרכיבים צריך להוסיף לתוכן טוב באתר חברים? חלק 1

תוכן טוב באתר חברים הוא כמו ארוחה טובה.

גורמים שונים מתחברים אחד עם השני ויוצרים חוויה מהנה ומספקת.

שף מיומן יודע בדיוק אילו מרכיבים יש להוסיף בזמן הבישול, אבל הוא גם מקדיש תשומת לב לכמות והאיכות של מרכיבים אלה. Fotolia_67261426_XS1

כל החוויה של האדם שאוכל את המנה יכולה להיהרס אם אחד המרכיבים שגוי.

לשף מוכשר ובעלים של אתר חברים יש הרבה מהמשותף, כאשר מדובר ביצירת משהו שאחרים יצרכו.

האם אתם מוסיפים את המרכיבים הנכונים לתכנים של אתר החברים שלכם?

המנויים שלכם מבקרים באתר החברים ומצפים למצוא שם תכנים איכותיים.

אז מה צריך לכלול בתערובת, כדי שהמנויים יקבלו את מה שהם רוצים וצריכים?

מרכיבים באיכות גבוהה!

כותרת מושכת תשומת לב

כולנו עסוקים, וכל דקה חשובה.

זה אומר שלאף אחד אין זמן לקרוא מאמרים שלא יעזרו להם.

המנויים שלך רוצים לדעת לאן הם נכנסים. הם רוצים ביטחון. כותרת קצרה, שתמשוך את תשומת לבם, צריכה לספר להם במהירות את מה שהם צריכים לדעת (ולאפשר להם להחליט אם הם רוצים להמשיך לקרוא).

מספיק משפט אחד וזהו. אם הכותרות שלכם יהיו ארוכות, המנויים יאבדו עניין.

הנה כמה דוגמאות לכותרות קצרות, שימשכו את תשומת הלב של המנוי:

“למד את הכלב שלך לשבת עכשיו”

“איך לפתוח דף פייסבוק בקלות ובמהירות”

“10 הכללים לפוסט מוצלח בבלוג העסקי”

היו כנים בכותרות שלכם והתרחקו משימוש בכותרות שהן רק פיתיון להקלקה.

אם הכותרות שלכם יטענו דברים לא נכונים, אתם תאבדו את אמון הקהילה שלכם, והמנויים שלכם פשוט יפסיקו להאמין למה שאתם אומרים.

אני בטוח שלא הייתם רוצים להזמין המברוגר ולקבל קרקר וגבינה, נכון? ספקו למנויים בדיוק את מה שהבטחתם.

ההקלקה לא שווה, אם איבדתם את האמון שלהם.

פיסקת פתיחה – רתקו את הקורא

לתוכן אתר החברים שלכם יש הרבה יותר מאשר רק מה שמבטיחה הכותרת.

פיסקת פתיחה היא המקום שבו תרתקו את הקוראים שלכם. זהו המקום שבו תכניסו מידע נוסף על נושא המאמר וגם את נקודת המבט היחודית שלכם.

זה גם מקום מעולה להוסיף מילות מפתח אם אתם משתמשים בהגנת תגית “עוד” (more) של תוסף Wishlist Member. זה מאפשר לכם להראות למבקרים באתר (ומנועי החיפוש) חלק קטן ולא מוגן מהתוכן שמיועד רק למנויים.

הבשר ותפוחי האדמה של אתר החברים עדיין מוגנים, אבל מבקרים באתר ומנועי חיפוש יכולים לקבל טעימה קטנה.

פיסקת פתיחה – אפשרויות שיתוף

נסו להוסיף לפיסקת הפתיחה משפט שהקוראים שלכם ירצו לשתף. זה יכול להיות, למשל, משפט משעשע.

חישבו על זה כמשהו שהולך יחד עם הכותרת. כותרת קצרה ומשפט לציטוט יעזרו לקוראים שלכם לשתף ולקדם את התוכן שלכם.

משתמשי טוויטר ופייסבוק, למשל, מאוד אוהבים לשתף ציטוטים. מכיוון שטוויטר מאפשרת מקסימום 140 תווים ופייסבוק חותכת את הטקסט אחרי מספר תווים מסוים, הקפידו שהמשפט יהיה קצר, אך מפתה.

פיסקת פתיחה היא המקום המושלם לקבוע בו את הטון של המשך המאמר. אם אתם כותבים בצורה הומוריסיטית, הקפידו להתחיל מיד.

רשימת בולטים

יש מנויים שמעדיפים לסרוק את התוכן במקום לקרוא את כולו.

זה אומר שיתכן ואחוז מסוים מהקהילה שלכם בכלל לא קורא את המאמרים המלאים שאתם מפרסמים. זהו מצב נפוץ מאוד, ואתם בטח תרצו לקחת אותו בחשבון בזמן יצירת התכנים.

מנויים שסורקים את המאמר כנראה יפספסו את הדקויות שהכנסתם אליו, אבל לפחות הם יוכלו להבחין בבולטים שיופיעו במאמר, כיוון שרשימות בולטים בדרך כלל תופסות את העין של הקורא.

רשימות בולטים דומות לתמונות במאמר, כיוון שניתן להבחין בהן גם במבט חטוף של הקורא. אני אתייחס לנושא התמונות בהמשך.

עליכם רק לוודא שהמידע ברשימות הבולטים כולל היבטים מרכזיים של המאמר.

צילומים ותמונות

בני אדם מעבדים מידע מתמונות פי כמה אלפים יותר מהר ממה שהם עושים עם טקסטים.

זה חשוב מאוד לדעת, כיוון שמחסור בזמן הוא בעיה שמדאיגה את רוב המנויים. הוספת תמונות למאמרים שוברת את קטעי הטקסט הארוכים ועוזרת לקורא לזכור את מה שראו בהמשך.

רק תוודאו שהתמונות שאתם מוסיפים קשורות לתוכן.

תמונות שלכם ושל החתול או הכלב שלכם יכולות להיות מאוד נחמדות, אבל אתם רוצים לפתור את האתגרים והמכשולים של המנויים שלכם. אלא אם כותרת המאמר היא “אני והכלב שלי”, התמונה שלכם עם הכלב לא רלבנטית.

הוסיפו רק תמונות שקשורות למאמר.

אם אתם ממש רוצים להוסיף תמונה שלכם, שימו אותה בתיבה “אודות המחבר”. במקרה הזה אפשר להראות אתכם עם הכלב או החתול שלכם.

אפשר למצוא תמונות באתרים מקצועיים ואפילו בחינם.

שימו לב לדרישות וההגבלות באתרים הללו. כך תדעו איך אתם יכולים להשתמש בתמונות.

חלק מהאתרים דורשים רק ייחוס (מידע על מי צילם את התמונה), בעוד שאחרים לא מאשרים שימוש מסחרי בתמונות שלהם. אם יש לכם ספק, שאלו את מנהלי האתר או הצלם שצילם את התמונה.

זה לא רעיון טוב לחפש בגוגל תמונות ולהשתמש בתמונות משם באתר. אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם זכות להשתמש בתמונות הללו באתר החברים שלכם.

———

אילו מרכיבים אתם מוסיפים לתוכן של אתר החברים שלכם?

האם יש לכם צ’קליסט שאתם עובדים לפיו, כאשר אתם יוצרים את התוכן?

אתם מוזמנים לחלוק בתגובות להלן.

אנחנו נמשיך לעסוק במרכיבים של תוכן לאתר חברים בחלק הבא בסדרה (בקרוב).

2 תגובות
  1. דניאל הגב

    למה כוונתך באתר חברים ? אני מניח שזה מכוון לכל אתר , שכן לדעתי הטיפים מועילים ביותר וברי יישום , אז תודה

    • אסף אפשטין הגב

      בוקר טוב ותודה על המשוב.

      אתר חברים הוא כינוי לאתר/חלק באתר שסגור רק ללקוחות משלמים (כמו מועדון ההדרכות הטכניות אצלי), ורק הם יכולים לצפות בתכנים שם.
      הטענה שלך היא כמובן נכונה. אנחנו תמיד צריכים לספק תוכן איכותי לקהל שלנו, ועל אחת כמה וכמה כשהם משלמים לנו עליו.

השארת תגובה