מקרה בוחן: האריה שאהב תות ומה הקשר לשיווק באינטרנט?

כולנו מכירים את הסיפור על האריה שאהב תות של תרצה אתר, נכון?

למי שלא מכיר, הסיפור עוסק באריה שרוצה לאכול אך ורק תותים, אבל למרבה הצער ביער שבו הוא גר אין תותים. אמא שלו מנסה לשכנע אותו לאכול מאכלים אחרים, האריה מתעקש לאכול רק תות. מאוחר יותר האריה פוגש ילדים, שיצאו לטייל ביער, כשבתיק האוכל שלהם יש תותים, ומבקש מהם לטעום מהתות. הילדים, שלא מבינים את שפת האריות, נבהלים ובורחים מהמקום. האריה טועם מהתות שמצא בתיקי הילדים שנותרו מאחור ומגלה שהוא לא טעים ושהוא לא אוהב תותים. החוויה הזו גורמת לו לאכול בתאבון את האוכל שנותנת לו אמא שלו.

אני לא אכנס עכשיו לניתוח של הספר מבחינת מוסר ההשכל שלו, ומה הורים וילדים יכולים ללמוד ממנו. אנחנו לא בשיעור ספרות, חינוך או פסיכולוגיה :).

אני רוצה להשתמש בסיפור הזה כדוגמא לאיך עקשנות לפעמים אינה דבר חיובי, כאשר מדובר בשיווק העסק שלנו באינטרנט, ולמה כדאי להקשיב למישהו בעל ניסיון.

העסק שלי הוא לא כמו עסקים אחרים, “בשבילי זה לא יעבוד”
בעלי עסקים רבים טועים לחשוב שגם כאשר מדובר בשיווק באינטרנט, העסק שלהם הוא מיוחד וייחודי, ותהליכים שונים בשיווק לא יעבדו עבורם. אם מדובר בניהול רשימות תפוצה, הקמת אתר מותאם לשיווק באינטרנט, נוכחות במידה החברתית ועוד.

אני לא בא לטעון שאין יחודיות לכל עסק ועסק, אבל היחודיות הזו באה לידי ביטוי בשירותים והמוצרים שהוא מציע ולא בתהליכי השיווק השונים. אין שום ספק שכל בעל עסק חייב שתהיה לו רשימת תפוצה ממוקדת ואיכותית, כדי שיוכל לשמור על קשר קבוע ומתפתח עם קהל היעד שלו. אין שום ספק, שבעידן המדיה החברתית, עסק שאין לו נוכחות “חברתית” מאבד נתח גדול מאוד מקהל היעד שלו. אין שום ספק, שאם אתר האינטרנט העסקי לא יהיה מותאם לשיווק באינטרנט, לא ניתן יהיה להכניס באמצעותו כסף לעסק.

“אני לא אוהב לשווק”, “אין לי זמן לשווק את עצמי באינטרנט”
יש לי חדשות בשבילכם: בעל עסק שלא ישווק את העסק שלו בצורה נכונה ובאופן קבוע, גם באינטרנט וגם מחוצה לו, לא יצליח, ולצערי רוב בעלי העסקים עובדים בעסק ולא על העסק.

פנו לעצמכם שעה אחת ביום, שבה תעסקו אך ורק בשיווק. אל תענו למיילים או לטלפונים, אל תעסקו בלוגיסטיקה של העסק. תעשו שיווק, שיווק, שיווק ו….עוד קצת שיווק. שעת השיווק שלכם צריכה להיות השעה הכי טובה שלכם ביום. זו יכולה שעת בוקר מוקדמת, או שעת לילה מאוחרת, ובעצם כל שעה במהלך היום, שבה אתם במיטבכם ועוסקים רק בשיווק של העסק באינטרנט.

אפשר להמשיך עוד ועוד, אבל אני מאמין שהנקודה ברורה.

אל תפעלו לפי הנחות יסוד מקובעות, שיש לכם על עצמכם ועל העסק שלכם. תהיו פתוחים לקבל עצות מבעלי ניסיון ותדעו לקחת את העצות האלה למקום הטוב ביותר מבחינתכם ומבחינת העסק שלכם. אל תהיו עקשנים ותחשבו שאתם יודעים הכי טוב, זה עלול להתגלות כדבר הרסני לעסק שלכם.

השארת תגובה