טעויות שבעלי עסקים עושים באתר האינטרנט שלהם – חלק ב

בפוסט הקודם סקרתי את הטעויות שבעלי עסקים עושים באתר שלהם מבחינת העדר מטרה ברורה לאתר, אי ביצוע מחקר מילות מפתח, העדר ניווט ברור לגולשים ועיצוב מוגזם.

הפוסט הזה ימשיך את רשימת הטעויות ויציג דרכים להימנע מהן.

לא לאפשר לגולשים להצטרף לרשימת תפוצה

אני בטוח ששמעתם לא מעט, שהכסף נמצא ברשימת התפוצה. ובכן, זו לא קלישאה. רשימת התפוצה של העסק היא, פחות או יותר, הדרך היחידה של בעל העסק לשמור על קשר עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלו.

אם לא תדעו לקבל פרטים בסיסיים כמו דואר אלקטרוני ושם (או לכל הפחות רק דואר אלקטרוני), לא תוכלו לשמור על קשר ולפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם.

שימו ברחבי האתר מספיק אפשרויות לגולשים שלכם להצטרף לרשימה שלכם, תמורת מתנה חינמית.

בעניין המתנה, נתקלתי לא פעם בבעלי עסק שהציעו מתנה חינמית מעולה, אבל לא קשורה לתחום העיסוק שלהם. הייתה להם רשימה גדולה מאוד, אבל לא של קהל היעד הרלבנטי להם. דאגו שהמתנה תהיה קשורה לתחום העיסוק שלכם

העדר חיבור למדיה חברתית

בעידן המדיה החברתית, שבו כל אחד מעלה סטטוסים לפרופילים החברתיים שלו, חלק גדול מאוד מהתנועה לאתר מגיע מאותן רשתות חברתיות (תנועה ויראלית).Learn from your mistakes.

המדיה החברתית מאפשרת לנו גם להיחשף בפני אנשים שאינם במעגל הקשרים הראשון שלנו, ולכן חשוב שיהיו באתר כפתורי שיתוף ומעקב במידה החברתית.

כפתורי השיתוף מאפשרים לגולש שקורא תכנים באתר שלנו לשתף אותם בקלות עם החברים שלו במדיה החברתית. התוצאה של השיתוף הזה היא תנועה רבה יותר לאתר שלנו, כיוון שכל שיתוף מהאתר מכיל גם קישור אליו, או אל עמוד ספציפי בו.

יחד עם כפתורי השיתוף, האתר העסקי חייב להכיל גם כפתורי מעקב. המטרה של כפתורי המעקב היא לאפשר לגולשים באתר להישאר מעודכנים בפעילויות העסקיות השונות שלנו במדיה החברתית.

שימו באתר כפתורי מעקב בכל הרשתות בהן יש לכם פרופילים. בין אם מדובר בלייק לעמוד העסק בפייסבוק ובין אם מדובר בהרשמה לערוץ היוטיוב וכדומה.

העדר תכנים עשירים ובעלי ערך

לא מעט בעלי עסקים חושבים (ובצדק) שמטרת האתר היא למכור את המוצרים והשירותים שלהם, אבל בעידן שלנו, המכירה מתבצעת על ידי מתן ערך אמיתי ובחינם לגולשים, באמצעות מאמרים, סרטונים, תמונות, או כל דרך אחרת שבה הגולש יוכל לקבל ערך אמיתי מבלי לשלם כסף.

לכן, עליכם לדאוג לעדכן את האתר שלכם בתכנים חדשים, לפחות פעם בשבוע.

התכנים הללו יעזרו לכם למשוך את קהל היעד לאתר, הם גם יעזרו לכם להחזיר אותו לאתר, אחרי שביקר בו לפחות פעם אחת. אותם תכנים גם יעזרו לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש, כי גוגל אוהב אתרים מעודכנים שמתעדכנים באופן קבוע.

לא פעם אני נשאל “אבל אם אתן את התכנים הטובים ביותר שלי בחינם, למה שאנשים ישלמו לי כסף”. התשובה שלי לשאלה הזו היא “בדיוק בגלל זה”. כלומר, אל תפחדו לתת את התכנים הטובים ביותר שלכם באתר, כי בסופו של דבר הם אלה שיגרמו לקהל היעד שלכם לבטוח בכם מספיק כדי לשלם לכם כסף.

לסיכום הפוסט הזה והקודם, כאשר אתם ניגשים למלאכת הקמת האתר העסקי שלכם, חשוב שתבדקו לאיזה קהל יעד הוא אמור לפנות, ותדאגו שהוא יענה לצרכים שמכתיב קהל היעד הזה.

גלילה למעלה

התחברות לאתר

דילוג לתוכן