ככה לא עושים פלאייר

הפעם אני רוצה להתייחס לשיווק האופליין של העסק ואיך אפשר לחבר אותו עם שיווק האונליין.

מעשה שהיה כך היה: היום קיבלתי בתיבת הדואר של הבניין פלאייר בגודל של בסביבות חצי דף A4, מעסק של תיקוני מחשב, התקנות מחשבים וכד’.

בדרך כלל אני זורק פלאיירים כאלה לפח המיחזור, אלא שהפעם, לא יודע למה, החלטתי לקחת אותו ולבחון אותו לעומק. מלבד היותו בגודל של חצי דף A4, זהו פלאייר צבעוני, דו-צדדי, על נייר כרומו.

אני יודע שלהפיק פלאייר נדרשת גרפיקה, יש עלות להדפסה, ולפעמים גם עלות הפצה, אם משתמשים בדואר או בחברה חיצונית, שמחלקת אותו בתיבות הדואר.

בכל מקרה, בחנתי את הפלאייר, והגעתי למסקנה, שלדעתי, בעל העסק זרק כסף לפח. ואני אסביר.

ראשית, אני מתייחס לפלאייר כאל דף מכירה לכל דבר. לפני שמספרים לי על תכונות המוצר או השרות, אני מצפה שיספרו לי מה התועלות שיהיו לי אם אצרוך אותו (או לצורך העניין, אצור קשר עם בית העסק). במקרה שלפנינו, לא מצאתי שום תועלת, או לחיצה על כאבים, שיגרמו לי לפנות דווקא אליו, ולא אל מתחרה מאוד גדול שלו באזור.

כל מה שמופיע בפלאייר זה רשימת השירותים שניתן לקבל והנחות למי שיפנה דרך הפלאייר (אגב, IMG_3422(2).jpgבמקרה הזה, עולה השאלה איך בדיוק ניתן לבצע מעקב אם לקוח הגיע דרך הפלאייר או מאפיק שיווק אחר).

שנית, תמונת הרקע מציגה שורת כתובת של הדפדפן עם הכיתוב “http://www”. אני שואל את עצמי עכשיו: באיזה עסק מדובר? האם זהו עסק לתמיכת מחשבים או עסק שקשור בצורה כזו או אחרת לאינטרנט? אם אני מסתכל על התמונה, מדובר בעסק שקשור לאינטרנט. אם אני קורא את הטקסטים, מדובר בעסק לתמיכת מחשבים.

שלישית, כל, אבל ממש כל, פרטי יצירת הקשר מופיעים בקטן, כולל כתובת אתר האינטרנט שנבלעת בתמונת הכותרת, ולוקח לא מעט זמן למצוא אותה. אגב, בפלאייר לא מופיעה כתובת מייל…דבר בסיסי ביותר.

אבל מה שהכי הפליא אותי, והייתי צריך לקרוא את הפלאייר מספר פעמים כדי להיות בטוח שזה מה שאני רואה, זו העובדה שלמרות שמדובר בפלאייר דו-צדדי, משני צדדיו מופיע ב-ד-י-ו-ק אותו תוכן. אני יכול להישבע שהפכתי את הפלאייר, לא פעם ולא פעמיים, וחיפשתי אם יש משהו שונה. לצערי לא מצאתי.

ואני שואל אתכם: השקעתם כסף בפלאייר, בגרפיקה שלו, עשיתם אותו דו-צדדי, ואז כתבתם שני צדדים זהים? לא חבל?

אני יודע שאם אני הייתי משתמש בפלאייר כאמצעי שיווק, והייתי משתמש בשני הצדדים שלו, בטוח שבצד אחד לפחות הייתי נותן כמה טיפים של “עשה זאת בעצמך” למי שקורא את הפלאייר. כך גם הייתי נותן ערך ללקוחות הפוטנציאליים וגם מבדל את עצמי מהמתחרים שלי.

בנוסף, לא הייתי נותן סתם כתובת של אתר האינטרנט שלי, אלא מפנה לדף נחיתה שבו אפשר לקבל טיפים נוספים בתחום, אם משאירים שם ומייל.

7 מחשבות על “ככה לא עושים פלאייר”

  1. אביטל

    אסף,
    כנראה המשרד הזה לא הלך לייעוץ תדמיתי

    1. אסף אפשטין

      כנראה, אבל לדעתי זה בכלל לא קשור ליעוץ תדמיתי, אלא לבזבוז משווע של אפיק שיווק/פרסום שההשקעה הכספית (והלוגיסטית) לא קטנה בכלל

  2. אסף, צודק, לרוב בעלי העסקים אין את הידע הנדרש, שאתה מציין כאן, להכנת פלאייר בצורה יעילה,
    נגיעה בנקודות הכאב, מצריך ידע של כתיבה שיווקית, המסקנה, או שתלמדו איך לכתוב פלייר שמניעה לפעולה, או שתתנו למומחים לכתוב לכם את הפלייר, במקום לזרוק כסף לפח. בקיצור במקום לקבל אחלה פלייר אתה יוצא אחלה פרייר 🙂

    1. אסף אפשטין

      לורה תודה רבה על תגובתך.

      מה שכתבת כאן נכון לגבי כל דבר: או שתלמדו, או שתשלמו למישהו שיעשה עבורכם.
      אין קיצורי דרך

  3. אתה צודק.

    זה מסקרן, ולכן יכולת לשים תמונה של הפלאייר.
    זה אפילו מתבקש, ומקסימום לטשטש חלק מהפרטים, או פשוט להציג רק חלק מסויים מתוכו.

    אגב, אני באופן אישי לא אוהבת פלאיירים
    אבל בדיוק בתחום של תיקון מחשבים אני יודעת שזה עובד.
    מספיר שיש חצי אחוז שנענה (בחלוקה ל-1000 בתים) וזה כבר מחזיר את ההשקעה
    ואם אתה יודע לשמר לקוחות, אז זו אפילו דרך טובה להכניס לקוחות חדשים לעסק.

    לא בכל תחום זה עובד ככה, עם פלאיירים, אבל עם הירקן השכונתי, מתקן המחשבים, וכמובן הסופרפארם, זה עובד… 🙂

    1. אסף אפשטין

      מיכל תודה על תגובתך.
      התלבטתי אם לשים את הפלאייר, והעדפתי שלא, כדי לא להיות חשוף להוצאת לשון הרע.

      לגבי היעילות של פלאיירים – כל בעל עסק צריך לבחון את הנושא לגופו של עסק. יתכן ולעסק שלך זה דווקא מתאים, למרות שאת לא חושבת כך.
      אם בודקים את הנושא בצורה מדידה, שניתן להסיק מסקנות לגבי התוצאות, זה בסדר.

      בכל מקרה, כל בעל עסק, לדעתי, חייב לנסות לחבר בין האופליין לאונליין.

      1. אני לא חושבת שהיה לשון הרע
        אם למשל
        היית מציג אופציה חלופית
        או הצעות קונקרטיות לניסוח מחדש.

        זה יכול היה להיות מעניין 🙂

        בכל מקרה
        1. מדידה – בהחלט כן!
        2. חיבור בין אונליין ואופליין – גם כן!

סגור לתגובות

גלילה למעלה

התחברות לאתר

דילוג לתוכן