למה כדאי לתכנן לפני ביצוע מהלכים בעסק

אם יש ביניכם הורים לילדים בגילאי בית-ספר, אני מניח ששמעתם על העצומה שארגנו ארגוני ההורים על דחיית החופש הגדול לחודשים אוגוסט-ספטמבר, בטענה שכך ייכנסו לתוכו גם חגי תשרי, וכך הפסד ימי העבודה של ההורים בגלל החופשה יהיה קטן יותר.

אני אישית חושב שהמחשבה מאחורי העצומה היא נכונה ביסודה, אך נראה לי שמישהו לא חשב על זה ממש עד הסוף.

בואו נתאר מצב היפותטי לחלוטין (כלומר, היפותטי עד ראש השנה תשע”ז): שנת הלימודים תשע”ו תסתיים ב-31.7.16, והחופש הגדול יתחיל ב-1.8.16 ויסתיים ב-30.9.16.

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל אם נעיף מבט קצר בלוח השנה (חיפוש פשוט בגוגל, יעלה מספר תוצאות שניתן להשתמש hofesh-gadolבהן, אבל ליתר ביטחון צירפתי תמונה להמחשה), נגלה שחגי תשרי של שנת תשע”ז מתחילים בתאריך 2.10.16 ומסתיימים ב-25.10.16.

אני מניח שקל מאוד לראות שאם אכן השינוי ייושם כבר השנה, זה יצור מצב של חופש בת כמעט 3 חודשים רצופים.

במילים אחרות, יש כאן בעיה, שצריך היה לחשוב עליה לפני פרסום עצומות ויציאה לתקשורת.

למשל, אם ארגוני ההורים היו מציעים להתאים את החופש הגדול ללוח העברי (בדיוק כמו שאר החגים במהלך השנה, שהחופשים בהם הם לפי הלוח העברי) אז הצעה טובה יותר מדחיית החופש לחודשים אוגוסט-ספטמבר, הייתה יכולה להיות שינוי מועד החופש הגדול לחודשים אלול-תשרי או תשרי-חשוון. כך בוודאות חגי תשרי היו נכנסים לתוך החופשה.

לפי מה שאני קורא ברשת, קולות דומים לשלי מתחילים להישמע, אבל הנקודה שלי היא אחרת.

אם ארגוני ההורים היו חושבים עד הסוף על הרעיון, לפני שיצאו לתקשורת ופרסמו עצומה, אני בטוח שהיו מגלים מהר מאוד שכדאי לחשוב על הצעה אחרת שתקל על ההורים ותתאים את החופשות שלהם עם החופש הגדול.

או במילים אחרות – כדאי תמיד לתכנן את המהלך שרוצים לבצע, לפני שמתחילים לבצע אותו.

וזה נכון לא רק לגבי המקרה שסיפרתי עליו בפוסט, אלא גם בשיווק העסק, בהגדלת רשימת התפוצה שלכם וביצירת התכנים, שהלקוחות שלכם יהיו מוכנים לשלם לכם עליהם.

תכנון המהלכים השיווקיים, וגם התוכניים,  יעזרו לקהל שלכם למצוא אצלכם, ולא אצל המתחרים שלכם, את מה שהוא מחפש וצריך, ועל ידי כך אתם תשיגו את התוצאות העסקיות שאתם רוצים בהן – הגדלת רשימת תפוצה, קבלת לידים בכמות גדולה יותר, וכמובן הגדלת הכנסות.

אני עושה את זה אצלי בעסק, כאשר אני בונה את התכנים שאני רוצה להפיץ (בין אם בחינם ובין אם בתשלום) והתוצאות לא מאחרות לבוא, ואני רוצה שגם לכם יהיו כלים שיעזרו לכם לבנות תוכניות פעולה לתכנים שאתם יוצרים עבור הקהל שלכם.

אז אם אתם רוצים עזרה בתכנון התכנים שלכם, כך שהקהל שלכם יאהב אותם, ועל ידי כך יתחבר אליכם, וגם יסכים לשלם לכם, אני מזמין אתכם ללחוץ על התמונה ממש כאן למטה ולקבל תוכניות פעולה שתוכלו ליצור, להדפיס ולהשתמש בעסק שלכם.

קבלו גישה מיידית ובלתי מוגבלת בזמן לתוכניות פעולה שתוכלו ליצור, להדפיס ולהשתמש בעסק שלכם, שיגדילו לכם את רשימת התפוצה ויגרמו ללקוחות שלכם לשלם לכם על התכנים שלכםוכמו תמיד, אתם מוזמנים להגיב באזור התגובות בהמשך איך תכנון או אי תכנון השפיעו על העסק שלכם…

2 תגובות
  1. גבריאלה פוגל הגב

    הקורס "תוכנית פעולה" הוא מדהים. אני עכשיו באמצע וזה מאד עוזר לי לארגן את המחשבות שלי, למקד את החומרים שלי. פשוט קורס נהדר, מקיף, מעמיק, פרקטי. ואני אוהבת דברים פרקטיים. מודה לך מאד

השארת תגובה