למה "מילמ" (WIIFM) חשוב לקורסים אינטרנטיים

כאשר אתם יוצרים קורס אינטרנטי ישנם מספר מרכיבים, שאמורים לשפר את היעילות שלו.shutterstock_1074715

בראש ובראשונה, התוכן של הקורס חייב להיות איכותי.

ללא תוכן איכותי, הקורס שלכם יהיה תמיד מתחת לממוצע.

אבל בואו נצא מתוך הנחה שהקורס שלכם באמת איכותי. אז מה עכשיו? באילו כלים אתם צריכים להשתמש כדי לשפר את חוויית הלמידה ולעזור לתלמידים שלכם לעמוד ביעדים הרצויים?

אולי אתם צריכים לפתוח קבוצת פייסבוק?

או לקיים מפגשים פרונטליים במהלך הקורס?

להוסיף סימולציות?

או שאולי כדאי להכניס מערכת צ'אט אונליין?

התשובות לכל האפשרויות הנ"ל יכולות בהחלט להיות "כן", בדיוק כמו שהן יכולות להיות "לא". השיפורים האלה תלויים בתכני הקורס, קהל היעד ובמטרות הסופיות של הקורס.

כאשר מדובר על הוספת תכונות נוספות לקורס, אין כלל ברזל למה צריך להוסיף.

אבל, יש מרכיב מפתח אחד לכל קורס אינטרנטי, שאם מבצעים אותו בצורה נכונה, האפקט שהקורס יצור על התלמידים יגדל משמעותית.

אתם צריכים לדאוג לענות על "מילמ" (WIIFM)

כבר בהתחלה אתם צריכים לטפל ב"מילמ" (WIIFM).

"מילמ" = "מה יוצא לי מזה" (WIIFM = What's In It For Me).

כשמישהו מגיע לקורס שלכם בפעם הראשונה, הוא לא בטוח שהקורס שווה את הזמן(ו/או הכסף) שלו. אז למה לתת לתמידים שלכם להתעסק בשאלה הזו? ספרו להם מיד מהם היתרונות בקורס שלכם, בצורה שתהיה הגיונית להם כתלמידים.

ככל שתהיו ממוקדים יותר במענה על השאלה הזו, כך יהיה טוב יותר.

הצביעו על היתרונות (תוצאות) בצורה שהתלמידים שלכם יוכלו להזדהות איתה. אם הקורס שלכם מיועד לקהל ספציפי, אז היתרונות שתציינו צריכים להתייחס ישירות לקהל הזה.

כאשר אתם מציינים מראש ובצורה משמעותית מה הקורס שלכם יעזור לתלמידים שבו להשיג, כך הם יהיו פתוחים יותר לתוכן של הקורס.

 

תגובות פייסבוק
השארת תגובה