לפעמים כדאי לעשות בעסק משהו שונה

את הפוסט הזה לא ממש תיכננתי לכתוב, אבל התמונה הזו שנתקלתי בה בפייסבוק, גרמה לי לחשוב על דרכים שונות לשווק ולמכור, ובדרך גם ליצור עניין (אולי אפילו להשתמש בהומור) וכך גם לאסוף קהל לקוחות סביב השירות או המוצר. כאלה שגם יחזרו וירצו עוד.

10983159_1619874181557664_2101550122425386105_n

האמת, זה לא ממש משנה מה האפשרות שרוב לקוחות בית הקפה בחרו להשתמש בה, הרעיון הפשוט הזה הופך את חווית הרכישה להרבה יותר מעניינת.

הרי ברור שאם הם סתם היו שמים שם תפריט קפה, עדיין היו נכנסים לקוחות, ועדיין היו קונים.

אבל במהלך הפשוט הזה, הם יצרו חוויה מעניינת, אולי אפילו טיפה משעשעת (אני חייכתי כשראיתי את התמונה), וכך הגדילו את הסיכוי להגדיל את מספר הלקוחות שלהם.

היה מעניין לעשות גם ניסוי הפוך. לרשום את האפשרות היקרה ביותר כ”בוקר טוב, אפשר קפה בבקשה” ואת הזולה ביותר כ”קפה”.

מעניין אם גם אז היו הרבה לקוחות בוחרים באפשרות המנומסת יותר. לדעתי כן.

בכל מקרה, הנקודה שלי היא שתמיד צריך להיות יצירתיים בשיווק. תמיד צריך להפתיע. זה משפר את סיכויי המכירה ומגדיל את הכנסות העסק.

אני הייתי מציע לאותו בית קפה לעשות צעד שיווקי נוסף: לבקש מאלו שבחרו באפשרות המנומסת יותר למלא את פרטי הקשר שלהם (אפשר אפילו לבקש לציין תאריכים מיוחדים כמו יום הולדת או יום נישואין), ואז להתחיל להציע הצעות שיווקיות שונות רק לאותם לקוחות.

לקוחות אלו ירוויחו 3 פעמים: הם גם אנשים מנומסים יותר, גם שילמו פחות על קפה הבוקר שלהם ועכשיו הם גם נהנים מהטבות נוספות של אותו בית קפה.

גם בית הקפה ירוויח: העובדים שלו יפגשו לקוחות מחייכים ומנומסים וגם תיווצר קהילה של לקוחות שנהנים לחזור ולקנות שוב ושוב.

לדעתי, כל עסק יכול ליצור לעצמו קהילה נאמנה של לקוחות. כאלה שישמחו לקבל ממנו תכנים והצעות שיווקיות יחודיות רק להם. לקוחות אלה, לא רק שישמחו לשלם שוב ושוב, הם גם ירצו להמליץ לחברים שלהם ליהנות משירותיו ומוצריו של אותו עסק.

גלילה למעלה

התחברות לאתר

דילוג לתוכן