מה הקשר בין הביסטי בויז Beastie Boys ושיווק באינטרנט

תוכן עניינים

לפני כ-5 וחצי שנים, בתאריך 4.5.2012 נפטר אדם יאוך מהביסטי בויז, לאחר מאבק בן 3 שנים במחלת הסרטן, ובתור מי שגדל עם הלהקה הזו, חשבתי לא מעט אם כדאי לי לכתוב פוסט שקשור לזה.

מבחינתי, ומבחינת מיליונים בעולם, המוות הזה סימן את סופן העצוב של 30 שנות עשייה מוזיקלית, ועוד הרבה מעבר לכך. מי ששמע על ואת הלהקה המופלאה, ומכיר מעט את פועלה יודע ומבין שהיא בעצם הפסיקה להתקיים ברגע עצוב אחד.

אז למה אני בעצם כותב על נושא שלכאורה אינו קשר לאינטרנט?

כאמור, מי ששמע על הלהקה יודע שהיא הוקמה לפני כ-30 שנה ע”י 3 חברים מניו יורק. לכאורה, עובדה טריוויאלית ולא מעניינת. אבל רק לכאורה. ומדוע?

כיוון ששלושת החברים הללו היו יהודים לבנים מבית טוב, דבר שהיה חריג בסצינת ההיפ-הופ של אותה תקופה, שנשלטה ע”י “שחורים מהגטו”.

אותם שלושה חבר’ה צעירים הצליחו לסחוף אחריהם דור שלם של אנשים, ולהמציא את עצמם מחדש בכל אלבום ובכל שיר. חשוב לציין שחוץ מהמוזיקה המעולה שהם ידעו לעשות, הם גם היו פעילים חברתית, וידעו להפיק קליפים מעולים.

נחזור לשאלה – מה לכך ולשיווק באינטרנט?

ובכן, אפשר לחלק את התשובה לכמה חלקים, לדעתי.

ערך

הביסטי בויז נתנו לדור שלם להרגיש שיש מישהו שמבין אותו, בכל מה שקשור לבעיות עם ההורים, בית הספר והממסד בכלל. עסק שלא יתן ערך לקהל שלו פשוט לא יצליח!

חדשנות וגיוון

הביסטי בויז ידעו לחדש ולגוון. כך גם עסק שרוצה להצליח בפעילות השיווק האינטרנטית שלו חייב לעשות. עסק שלא יחדש, עסק שלא יעניין את לקוחותיו ולקוחותיו הפוטנציאלים פשוט יאבד אותם.

הנאה

היה נראה שהביסטי בויז נהנים מכל רגע. זה הדביק גם את הקהל שלהם והוביל להצלחה שלהם. אם אתם לא נהנים ממה שאתם עושים, הלקוחות שלכם מרגישים את זה ונרתעים מלעשות איתכם עסקים.

מנטור

כבר בתחילת הדרך, הביסטי בויז “אומצו” על ידי שני מפיקי על באותה תקופה (וגם כיום), ששכנעו אותם לעזוב את הפאנק ולעבור לראפ. מהניסיון שלי, כדאי מאוד לכל בעל עסק שרוצה להצליח להתחבר עם מנטור, שידע לתמוך בו ולעזור לו.

קשרים, רבותי, קשרים

עוד לפני יציאת האלבום הראשון שלהם, הביסטי בויז חיממו את סיבוב ההופעות של מדונה. נכון, באותו זמן הם לא היו אהודים במיוחד על הקהל, אבל היי, זה נתן להם את האפשרות לפרוץ. לכל בעל עסק חייבת להיות רשת קשרים שאותה הוא יוכל למנף לטובת הצלחתו השיווקית והעיסקית.

תנועה

הביסטי בויז ידעו לפנות לקהל שלהם. בתחילת הדרך הם הוציאו שירים באווירה מרדנית (על Fight for Your Right (To Party) שמעתם?), עובדה שחיברה אותם לצעירים של אותה תקופה, וככל שעבר הזמן הם הוציאו אלבומים יותר בוגרים. למעשה הביסטי בויז גדלו עם הקהל שלהם, אבל ידעו תמיד לפנות גם לקהל חדש, שלא הכיר אותם לפני כן. עסק שרוצה להצליח חייב לדעת לשווק גם לקהל הקיים שלו וגם לקהל חדש, שלא הכיר אותו קודם לכן.

עבודה עם מקצוענים בתחומם

אין ספק בכלל שהביסטי בויז ידעו מה הם עושים, אבל הם ידעו גם להסתמך על אנשי מקצוע אחרים, מובילים בתחומם, דוגמת מפיק העל ריק רובין, שעבד בשנות ה-80 עם ההרכבים המובילים באותה תקופה, וכיום הוא עובד עם ההרכבים המובילים של תקופתנו. גם עסק שרוצה להצליח, חייב לעבוד עם מקצוענים! ברור מעל כל ספק, שבעל העסק לא מסוגל לעשות הכל – גם למכור, גם לשווק, גם להביא תנועה, גם להיות ברשתות החברתיות, גם להקים אתר, גם לתחזק את האתר וכו’ וכו’ וכו’…כדי להצליח, בעל העסק חייב לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע שיודעים לעשות, ולעשות בצורה טובה ונכונה, את כל מה שהוא עצמו לא יכול ולא יודע לעשות.

אבל כל זה לא היה עוזר להם אם לא הייתה להם התשתית הבסיסית, שבלעדיה כל הדברים האחרים לא היו משפיעים כהוא זה – כ-י-ש-ר-ו-ן.
הביסטי בויז ידעו בדיוק איך להגיש את החומרים לקהל שלהם, באלבומים ובהופעות החיות (ששם הם אפילו הציגו את כשרון האילתור שלהם).

בדיוק כמו הביסטי בויז, גם בעל עסק, שרוצה להציג את הערך שלו לקהל היעד חייב שתהיה לו התשתית המתאימה לכך.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...