מישהו גנב את הקורס הדיגיטלי שלך, אבל האם זה באמת משנה?

ברגע שהקורס שלך נהיה פופולרי, אתה יכול להיות בטוח שמישהו ימצא דרך לגנוב אותו – אבל האם זה באמת צריך להיות אכפת לך?

אנחנו נשאלים הרבה מאוד פעמים על אבטחה והגנה על תכני קורסים. הרבה מאוד בעלי עסקים שפונים אלינו להקים אתר לקורס אינטרנטי מודאגים מאוד מגניבת התכנים שלהם.

הם שואלים שאלות כמו:

  • איך אפשר למנוע העתקה?
  • איך אפשר להגביל גישה לחשבון משתמש רק עבור אדם אחד?
  • האם יש דרך למנוע הקלטה של הסרטונים בקורס?

בדרך כלל התשובות מתמקדות בנקודת המבט הטכנולוגית, אבל צריך לקחת בחשבון את נקודת המבט העסקית של הנושא.

תראה, אנחנו מבינים: לראות את כל העבודה הקשה שהשקעת בקורס נגנבת יכול להיות מאוד מתסכל וכואב.

אבל צריך להבין שזהו קרב אינסופי שאי אפשר לנצח בו. כל האנרגיה שתשקיע כדי לנסות ולמנוע את הגניבה, צריכה להיות מתועלת למקומות חשובים יותר. הדרך היחידה להימנע מגניבת תוכן, היא פשוט לא ליצור את הקורס.

הטכנולוגיה לרשותך

ישנן כמה פעולות בסיסיות שתוכל לעשות כדי להקשות על גניבת התכנים. לדוגמה, אם תאחסן את הסרטונים שלך באתר וימאו, תוכל להגדיר רמת אבטחה יחסית גבוהה, שתקשה על גניבת התוכן.

אפשרות נוספת היא להגביל את מספר כתובת ה-IP שכל משתמש יכול להתחבר מהן לאתר הקורס.

אבל בסופו של יום, אין שום דבר שתוכל לעשות כדי למנוע ממישהו לעשות צילום מסך או להקליט את מה שקורה אצלו על המסך, או אפילו להזמין כמה חברים אליו הביתה, לחבר את המחשב למסך הטלוויזיה ולעשות "הקרנה ציבורית" לקורס שלך.

הבנה וקבלה של המציאות הזו בעולם הדיגיטלי, תאפשר לך להתעסק בנושאים חשובים הרבה יותר בקורס האינטרנטי שלך, ולמקד את האנרגיה שלך בהוספת יותר ערך לקורס, כזה שלא ניתן לגנוב.

למשל, תוכל ליצור קהילה סביב הקורס שלך (בעזרת קבוצות פייסבוק, לדוגמה). ברור לחלוטין שאת הקהילה והאופי שתיתן לה לעולם לא ניתן יהיה לגנוב ממך.

דוגמה נוספת, היא יצירת אינטראקציה עם התלמידים בקורס בצורת משימות ושיעורי בית. גם כאן, רק מי שתלמיד בקורס יוכל ליהנות מהערך הנוסף שתיתן בעזרת המדיום הזה.

העצה שלנו היא למקד את המאמצים ביצירת יותר ערך. כן, תטמיע אמצעי אבטחה כאלו ואחרים, אבל אל תהיה אובססיבי לגבי הנושא. בסופו של דבר, אם מישהו באמת ירצה לגנוב תוכן מהקורס שלך, הוא ימצא דרך לעשות זאת. החדשות הטובות הן, שזה קורה מעט מאוד.

צור משהו ששווה לגנוב

מישהו פעם אמר לנו שאם ניצור תוכן ששווה לגנוב, אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו עושים משהו נכון.

ואנחנו בהחלט חושבים שהגישה הזו נכונה.

אם מישהו גונב ומפיץ את הקורס שלך, אתה יכול לקחת את זה כמחמאה. זה אומר שיש אנשים שרוצים לצרוך את התוכן שלך. אתה יכול גם לטפוח לעצמך על השכם, כי זה גם אומר שמאמצי השיווק שלך נושאים פרי.

יתכן בהחלט שתרצה לבחון אפשרות של הגשת תביעה. לפעמים זה גם הצעד הנכון. בסופו של דבר, זו החלטה שלך בכעל עסק.

הדבר היחיד שאתה כן חייב להגן עליו הוא המותג שלך. גניבת תוכן היא משהו אחד, אבל אם מישהו משתמש במותג שלך כדי לקדם (ואולי גם למכור ללא הסכמה) את הקורס שלך, אתה חייב לשים לזה סוף מיד.

אתה צריך להגן על המותג שלך, כיוון שכך הלקוחות שלך מזהים אותך. אם אתה מגלה שמישהו משתמש במותג שלך לתועלת האישית שלו, אתה חייב להגן עליו בכל מחיר.

בסופו של דבר, להיות בעל עסק אומר שתפגוש כל מיני סוגים של אנשים ותיתקל במצבים שונים – רובם יהיו חיוביים ומתגמלים, אבל מדי פעם העסק שלך יתקל באתגרים לא כל כך נעימים. לגלות שמישהו גנב את התוכן שלך, זה בהחלט מתסכל, אבל זה גם אישור שהתכנים שלך איכותיים.

 

תגובות פייסבוק
השארת תגובה