מה אפשר (לא) ללמוד מדוקטור הו Doctor Who על מיקוד עסקי

תוכן עניינים

זה הפוסט הראשון שאני כותב באתר החדש, חדיש ומחודש שלי (היי, מישהו זוכר שהייתה תוכנית רדיו כזו ברשת ג’ בשנות ה-80?), ושדרוג האתר העלה לי את הרעיון לפוסט הזה, שיציג לכם את החשיבות בלהיות ממוקדים מבחינה עסקית בשירותים ובלקוחות שאתם רוצים למשוך לעסק שלכם.

אוקי, אז זה לא סוד ממש גדול (אם בכלל), שאני אוהב לראות את סדרת הטלביזיה דוקטור הו (Doctor Who).

מי שלא מכיר או שמע על הסדרה, אז מדובר בעצם בחייזר (בדמות אדם, כמובן) מהכוכב גאליפריי, שהוא בעצם אדון זמן. זה אומר שהוא יכול לעבור קדימה ואחורה בזמן בהתאם לרצון שלו, למרות שלרוב הוא לא ממש מגיע לזמן שהוא מכוון אליו, מה שיוצר את אפקט ההפתעה והיכולת של כותבי הסדרה להמציא עולמות ויצורים.

התמונה מציגה את כלי הרכב של הדוקטור, הטארדיס.
T.A.R.D.I.S – Time And Relative Dimension In Space
זו בעצם מכונת זמן, שמנגנון ההסוואה של התקלקל ונתקע בצורה של קופסת משטרה בריטית משנות ה-60, שגדולה יותר מבפנים (אחד המשפטים החוזרים על עצמם בסדרה נאמר כאשר מישהו נכנס לטארדיס בפעם הראשונה – But it’s bigger on the inside)

באחד מפרקי הסדרה הדוקטור מסביר בצורה “ברורה” לחלוטין, שלמרות שאנשים נוטים לחשוב שהזמן הוא מושג ליניארי שמתקדם רק לכיוון אחד, זו טעות גמורה, והזמן הוא בעצם משהו לא מוגדר.

למה "דוקטור"?

ראשית חשוב להדגיש – לא כותבים ד”ר (או Dr. באנגלית), אלא דוקטור. מעריצי הסדרה המושבעים יכולים לתלות את מי שיקצר את השם 🙂
בעצם, לאורך 50 ומשהו שנותיה של הסדרה (סדרת המדע הבדיוני הארוכה ביותר בהיסטוריה), מעולם לא נאמר שמו המפורש של הדוקטור, והוא פשוט קורא לעצמו “הדוקטור”.

כמו שכתבתי קודם, הדוקטור הוא בעצם חייזר מגזע אדוני הזמן, וככזה יש לו יכולת לחדש את עצמו במקרה של פציעה אנושה. הקטע הנחמד כאן הוא שכאשר הדוקטור מתחדש, הוא בעצם משנה את המראה שלו, הקול שלו, הבגדים שלו וגם את האופי שלו.

מתחילת הסדרה ועד השנה, היו 12 דוקטורים שונים + דוקטור אחד שלא נספר. כלומר, 13 שחקנים שונים, שגילמו את אותו תפקיד במשך חיי הסדרה. כל “גילגול” של הדוקטור מתקיים בממוצע לאורך 3 עונות בסדרה. למשל, הדוקטור בוידאו שלמעלה הוא הדוקטור העשירי.

בכל פעם שהדוקטור מתחלף לפנים חדשות, לוקח לו זמן להתרגל אליהם, וגם למלווים שלו (דמות המשנה שנוסעת עם הדוקטור ברחבי הזמן והחלל) לוקח זמן להתרגל ולהתחבר לדמות החדשה.

זה כמובן יוצר אינספור אינטראקציות משעשעות בין הדמויות, אבל בסופו של דבר גם הדוקטור וגם המלווה הנוכחי שלו מאוד מבולבלים מהשינוי.

טוב, אז למה אני מספר לכם את זה ומה הקשר לעסק שלכם?

מיקוד, מיקוד ועוד פעם מיקוד.

כאמור, בכל פעם שהדוקטור מתחדש ומתחלף, לוקח לו זמן לשכנע את הסובבים אותו, שהוא אכן הדוקטור.

קחו את המשפט האחרון לעסק שלכם ותחשבו רגע עם עצמכם: מה קורה כשאתם כל תקופה מסוימת משנים את המיקוד העסקי שלכם? האם אתם מוצאים את עצמכם עובדים יותר קשה לשכנע את הקהל שלכם, שאתם אכן מקצועיים בתחום החדש שלכם? אולי אתם בכלל צריכים לבנות את קהל היעד שלכם כל פעם מחדש?

כפי שאתם בטח מבינים, ברגע שאתם לא ממוקדים עסקית, יותר קשה לכם למשוך אליכם את הלקוחות שאתם רוצים ומעדיפים, וכתוצאה מכך קשה לכם יותר לבנות את מערך השיווק של העסק ולכן קשה לכם יותר ליצור מכירות ולהגדיל הכנסות.

פתחתי וכתבתי ששדרוג האתר נתן לי את הרעיון לכתוב את הפוסט הזה, והגיע הזמן להסביר למה, לא?

אני החלטתי לשנות את המיקוד העסקי שלי ולהתמקד בהקמת תשתיות למוצרים דיגיטליים, וכל המחשבה העיצובית מאחורי שדרוג האתר הייתה להבליט את השירות הזה ולהניע את הגולשים לפעולה בנושא הזה.

מאז שהאתר המחודש עלה לאוויר, כמות הפניות האיכותיות הוכפלה, וכאשר יש ליד, הוא כבר “מבושל” יחסית שהוא באמת צריך את התשתית למוצרים הדיגיטליים, וכך אני לא מבזבז זמן על שיחות שלא מובילות אותי או את הלקוח הפוטנציאלי לשום מקום, ומצליח בקלות יחסית לסגור עסקאות.

המסקנה המתבקשת

הדוקטור הוא דמות נחמדה למדי ומודל לחיקוי לא רע (אם רוצים לטייל במרחבי הזמן והחלל בקופסת משטרה בריטית כחולה), אבל כשזה מגיע למיקוד, לא מומלץ לקחת ממנו דוגמה.
בחרו את התחום המרכזי שבו אתם רוצים לעסוק והשתדלו לא לסטות, כיוון שהסטיה לצדדים רק תמנע מכם לממש את הפוטנציאל העסקי שלכם.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...