קיצורי דרך…האומנם?

טוב, אז זה כבר לא סוד שההתמחות שלי כיום היא בהקמת תשתיות למוצרים דיגיטליים, ומכיוון שכך Cogwheel Gears With One Green Concept Leaderאני משתדל להיות חבר בקבוצות פייסבוק שבהן אני גם יכול לתקשר עם קהל היעד שלי וגם ללמוד, להתפתח ולפתח את השירותים והמוצרים שלי לטובת לקוחותי (אני ממליץ גם לכם לחפש קבוצות בתחום העיסוק שלכם, שבהן תוכלו להשתתף בדיונים ולתת ערך לקהל היעד שלכם).

שבוע שעבר נתקלתי בדיון באחת מהקבוצות האלה שנפתח בשאלה על האפשרויות העומדות בפני בעל העסק להקים את אתר הקורסים שלו.

התשובות היו מגוונות, ובאמת הציעו פתרונות טובים, אבל אז החל דיון נוסף בתוך הדיון הגדול על FIVERR כמקום שבו ניתן מישהו שיתקין כזה אתר. זה גרם לי להרים גבה בפליאה ולקרוא את התגובות שעלו להצעה הזו.

למי שלא מכיר, FIVERR הוא אתר מחו”ל שבו ניתן לרכוש שירותים שונים בסכום של 5$ בלבד. לכאורה, דיל לא רע, השאלה היא איזה שירות אנחנו באמת צריכים.

אם מדובר ביצירת באנר, או וידאו משעשע (באנגלית), אז באמת זה יכול להיות פתרון מעולה, אבל האם זה באמת יכול לתת מענה, כאשר השירות המבוקש הוא הקמת אתר קורסים?

אחת התגובות בעד FIVERR הייתה כזו: “את התוכן אנחנו מספקים. מי שבונה את האתר מקים תשתית תומכת ‘מימין לשמאל’ ועברית, ואז אפשר להמשיך לבד.”

הגיוני, אבל מה קורה אם צריך להתחיל לעשות כל מיני התאמות? או שאולי רוצים להשתמש בעיצוב מתקדם יותר? האם אז מתחילה תכתובת מיילים עם נותן השירות ששילמנו לו 5$? לדעתי לא, ולו רק לאור העובדה שאם קיבלת שירות ב-5$, זה בטח שירות שניתן AS-IS, ונותן השירות לא יתחיל להתעסק איתך ועם שינויים שתרצה לעשות.

בנוסף, הטענה שאפשר להמשיך לבד, גם היא נכונה, השאלה כמה זמן יקח להבין מי ומה נגד מי ומה. רוב הסיכויים שזה יקח הרבה זמן, שקרוב לודאי יכול וצריך להיות מושקע בדברים אחרים, כמו שיווק ומכירות והגדלת הכנסות.

תגובה אחרת בעד FIVERR הייתה: “אם בונים תשתית בפייבר עם וורדפרס ואז מעבירים את ההמשך למפתח בארץ או בניהול עצמי זה מיכול להיות טוב”.

אז לא עדיף מלכתחילה לשכור את שירותיו של בעל מקצוע בארץ? בעברית? שתוכלו לשוחח איתו בטלפון ולשאול אותו שאלות ולקבל הסברים?

אותם מגיבים התייחסו רק לעניין המחיר, אבל שכחו כמה דברים מאוד חשובים, שבזכותם יהיה להם אתר קורסים אפקטיבי – כזה שבאמת יגרום לתלמידים שלהם ללמוד את התכנים שהם מוכרים:

  1. שיחת מקדימה על צרכי האתר ובעל העסק – כאשר אתם יוצרים איתי קשר, אנחנו משוחחים על הצרכים שלכם ומה אתם מצפים לקבל מהאתר. זה קורה עוד לפני שאתם משלמים.
  2. הסבר מפורט על ההצעה – אני לא לעולם לא אתן לכם לקנות “חתול בשק”. אתם תקבלו הסבר מפורט על התשתית שאני מקים לכם ועל היכולות שלה, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת אם אכן אני מציע את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.
  3. שיחת איפיון על האתר – אמנם לרוב היא מתקיימת במהלך השיחה המקדימה, אבל גם אם לא, אנחנו נקיים שיחה נוספת שבה אני אייעץ לכם על המבנה הנכון של הקורס והאתר בכלל, כך שאתם יכולים להיות רגועים ולהתרכז ביצירת התכנים.
  4. היכולות של התשתית עצמה – כאשר אתם פונים אלי להקמת תשתית למוצרים הדיגיטליים שלכם, אתם מקבלים כלים טכנולוגיים, שיהפכו לכם את העבודה על הקורסים ובמהלך הקורסים להרבה הרבה הרבה יותר יעילה, כיפית ופשוטה.
  5. חווית הלקוח – לבנות אתר לקורסים זה טוב, אבל צריך לקאוג שגם חווית הלקוח שקונה את הקורס תהיה טובה. התשתית שאני מקים נבנית תוך מחשבה על חווית הלקוח ואיך אפשר להפוך אותה לטובה מאוד ולכזו שתעזור לכם לגרום לו להמשיך לרכוש מכם קורסים אינטרנטיים נוספים.
  6. תמיכה לאורך הדרך – הלקוחות שלי יודעים שכאשר הם רוכשים ממני תשתית למוצרים דיגיטליים, הם נכנסים לבית חם, שבו הם תמיד יוכלו לשאול שאלות, להתייעץ וללמוד איך לייעל את העבודה שלהם באתר.

אני מאמין גדול בחיסכון, אבל חיסכון מושכל. כלומר, אם יש לי 2 נותני שירותים באותה רמה, ואני מתחבר לשניהם אישית, ככל הנראה אעדיף את זה שיתן לי שירות במחיר נמוך יותר. אבל אני לעולם לא אעדיף שירות במחיר נמוך רק בגלל המחיר הנמוך.

כבעלי עסקים, אתם תמיד חייבים לבדוק איפה נכון לחסוך ואיפה נכון לקבל שירות מבעל מקצוע מנוסה, שמתמחה בדיוק בתחום, שבו אתם צריכים עזרה. האם נכון לחפש שירות זול, שיצריך אתכם לחפש לו שירות משלים, ועוד שירות משלים, ובסופו של דבר יהיה לכם מעין פרנקנשטיין של טלאי על טלאי על טלאי, או שכדאי לשכור את איש המקצוע המתאים ביותר לביצוע העבודה, ולא לנסות “לקצר” תהליכים ולגלות בסופו של דבר שגם ביזבזתם זמן יקר, שהיה צריך להיות מושקע בגיוס לקוחות לקוחות חדשים לעסק, וגם נאלצתם להשקיע את סכום הכסף, שניסיתם לחסוך.

הדוגמה הכי טובה שאני יכול לתת לכם היא האתר הזה שאתם נמצאים בו כרגע. אני שילמתי על השדרוג שלו סכום כסף לא קטן, אבל ידעתי שאקבל תמורה בעד ההשקעה שלי (למען האמת, המהירות שבה זה קרה הפתיעה גם אותי וגם את מי ששדרגה לי אותו לאתר הרבה יותר שיווקי). הרי יכולתי בקלות להמשיך עם האתר הישן שלי, או להתחיל בניסוי וטעיה איזה עיצוב יתאים יותר וימיר יותר גולשים ללידים חמים, שרק מבקשים את השירות שלי.

 

רוצים לבדוק אם הגיע הזמן להקים תשתית למוצר הדיגיטלי העסקי שלכם?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית

 

וכרגיל, אשמח לקרוא את התגובות שלכם כאן למטה, אם גם אתם עשיתם פעם קיצור דרך, שהתברר כטעות, או שעשיתם קיצור דרך שהתברר כהצלחה, וכולנו יכולים ללמוד ממנו.

2 תגובות
  1. דאסי נוי הגב

    אני ממש מסכימה איתך, פיבר זה רק לדברים הקטנים ממש, רק אם אתה יודע בדיוק מה צריך וגם אז בעדינות.

    כשמתחילים על דברים שלא יודעים מאיפה להתחיל – תכנון / אפיון וכו' פיבר זה ממש אבל ממש לא התשובה.
    בעיקר כשהשפה שלנו היא כזו איזוטרית ואין סיכוי שיש דוברי עברית שיעשו לנו את העבודה בכזה זול…

    • אסף אפשטין הגב

      צודקת בהחלט, וגם הגישה הזו של חיסכון במקומות הלא נכונים, עלולה להביא את בעל העסק למצב שבו הוא יוציא הרבה יותר כסף ממה שהיה מוציא, אם היה לוקח את בעל המקצוע הנכון מלכתחילה.

השארת תגובה