השוואת מערכות: Airtable מול Google Sheets

תוכן עניינים

ההבדל העיקרי בין Airtable ל-Google Sheets הוא האופן שבו הם מנהלים מסדי נתונים. ניהול יעיל של מסדי נתונים בפרויקטים של no-code הם המפתח להצלחה; בין אם הדרישות שלכם רגילות או מסובכות, אתם כנראה תצטרכו מסד נתונים.

נתחיל בדוגמה פשוטה. אם אתם רוצים לבנות טבלה של פרטי הקשר של לקוחות פוטנציאלים, תאריכי מעקב והיסטוריית רכישות, תצטרכו להשתמש במסד נתונים. ככל שהפרויקט שלכם יגדל ויהפוך למורכב יותר, כך השימוש במסד נתונים יהיה הכרחי יותר.

תארו לעצמכם שאתם משרד תיווך שמחזיק רשימה של עשרות, אם לא מאות נכסי נדל”ן, עם מחירים, תאריכי פינוי, הערות מוכר ובעיות משפטיות.
או שיש לכם חנות עם מאות מוצרים, שלכל מוצר יש עשרות אפשרויות רכישה, במחירים שונים, תאריכי אספקה וכו’.
אתם חייבים לארגן את כל המידע הזה במסד נתונים יציב, שחייב לתת לכם גם נגישות וגם זמינות, מלבד כל שאר תכונות ניהול הנתונים.

כיום, יש מספר פלטפורמות של מסדי נתונים. מצד אחד, יש לנו את Google Sheets הידוע, כלי של גוגל המציע גיליונות אלקטרוניים מתקדמים. מצד שני, יש לנו Airtable, מתחרה חזק עם תכונות ויכולות שונות.

האם זה אומר שאחד מהם טוב יותר מהשני? באופן כללי, אני לא יכול לומר שאחד מהם טוב יותר מכיוון שלשניהם יש תכונות משמעותיות, אך יחד עם זאת, נראה שכל אחד מהם מתמחה במשהו טוב יותר מהשני. השורה התחתונה היא – תצטרכו לבחור את הטוב יותר על סמך הצרכים שלכם.

בפוסט הזה אציג לכם את התכונות של כל אחד מהם, כמו האינטראקציה עם מערכות אחרות, מורכבות טכנית ותמחור.

Airtable vs. Google Sheets

תכונה Airtable Google Sheets
קונספט
מסד נתונים יחוסי מבוסס רשת
גיליון אלקטרוני מבוסס רשת
גישה
גישה ריכוזית לניהול נתונים
גישה ריכוזית של מסדי נתונים
שמושיות
יכול לשמש עבור מערכי נתונים פשוטים ומורכבים
לא מתאים למערכי נתונים מורכבים כמו טבלאות ניתוח פיננסי
פריסה
מלבד טבלאות, הוא מציע Kanban, כרטיסים ופריסות אחרות
דומה לקבצי Excel. טבלאות מופשטות עם שורות ועמודות.
חוויית משתמש
מורכב יותר ודורש היכרות עם מינוחים חדשים, אבל עדיין ברמה סבירה
תוכנן כך שכל מי שמשתמש באינטרנט יוכל להשתמש בו. היכרות עם Excel מקלה עוד יותר על כל המשתמשים.
אפליקציה למובייל
פונקציונלי יותר מתצוגת המובייל של Google Sheets
מסך טלפון נייד קטן מגביל את הפונקציונליות שלו
ממשקים
מורכב יחסית
קל לשימוש
שיתוף פעולה
מאפשר שיתוף פעולה מרובה משתמשים ומציע רמות שונות של הרשאות
מאפשר שיתוף פעולה מרובה משתמשים עם הרשאות גישה פשוטות לעריכה/תצוגה
תמחור
מנוי חינם עם תכונות מוגבלות ומנוי בתשלום עם פונקציונליות מלאה
חינמי עם פונקציונליות מלאה, ומגיע עם חשבון Gmail

השוואה מפורטת של תכונות

1. פשטות השימוש

ל-Google Sheets יש ממשק ידידותי למשתמש. זה לא נראה שונה בהרבה מ-Excel, וכל משתמש Excel יכול להתייחס במהירות לגיליונות Google. אנשים מרגישים שהם מכירים את זה. אין צורך ללמוד טרמינולוגיה חדשה כי הכלים דומים למה שכל משתמש מחשב חווה בעבר.

Airtable הוא יחסית מורכב. היכולת לבנות מסדי נתונים יחסיים ללא קוד מאלצת את Airtable לקיים כמה ממשקים מורכבים. יתרה מכך, השימוש ב- Airtable מצריך לימוד מינוח חדש לגמרי, כמו סביבות עבודה, בלוקים ובסיסים.

כשזה מגיע לפשטות השימוש, Google Sheets מנצחים את Airtable. למרות ש-Airtable לא מסובך בהשוואה למה שהיא מציעה, זה לא פשוט כמו Google sheets, שתוכנן כך שכל משתמש מקוון יכול ליצור גיליון ולהתחיל להשתמש בו תוך שניות.

2. מערכי נתונים מורכבים

Google Sheets משמש כמסד נתונים עבור סוגים רבים של נתונים, אך עלולות להיווצר מגבלות בכל הנוגע לעיבוד מערכי נתונים וניתוחים מורכבים.

לדוגמה, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי להשתמש ב-Google Sheets עם מערכי נתונים פיננסיים מתקדמים, כי אין דרך לבנות קשרים או לסקור את הנתונים בצורה יעילה במקום את הטבלאות הרגילות.

למרות שניתן לשמור כל דבר ב-Google Sheets, פריסת השורות והעמודות הפשוטות והפונקציונליות המוגבלת הופכות אותו ללא מתאים למערכי נתונים מורכבים.

Airtable מתפקד כפלטפורמת ניהול נתונים ייחוסית ללא קוד, וזה מועיל כאשר יש לכם מערכי נתונים מורכבים. הוא מאפשר בניית קשרים בין הנתונים עצמם, והוא מציע תכונות צבעוניות ואינטראקטיביות כדי להקל על חווית המשתמש. בנוסף, Airtable מתאימה לתכנון פרויקטים ולמעקב אחר התקדמות הצוות במחלקות שונות כמו מכירות או שיווק.

בכל הנוגע לעיבוד מערכי נתונים מסובכים, Airtable מנצח את Google Sheets עם הממשקים האינטראקטיביים ותכונות הייחוסיות שלו. זו הסיבה ש-Google Sheets מתרכז יותר במסדי הנתונים ואילו Airtable מתרכז יותר בניהול הנתונים.

3. חווית צפייה במובייל

Google Sheets לא מתאים במיוחד לטלפונים ניידים. למרות שאפשר להציג כל גיליון בטלפון הנייד, המסך הקטן מקשה על המעקב אחר השורות.

googlesheets-mobile

גם ב-Airtable קשה להשתמש בטלפונים ניידים מאותה סיבה, אבל יש לו יתרון. היכולת להחליף את הפריסה מטבלה רגילה לכרטיסים באמצעות תצוגת הגלריה נותנת תצוגה טובה יותר בטלפונים ניידים.

airtable-mobile

שתי הפלטפורמות לא כל כך מרשימות כשמשתמשים בטלפונים ניידים, אבל אפשר לומר ש-Airtable מנצח את -Google Sheets כי אפשר להחליף את הפריסה.

4. שיתוף פעולה

Google Sheets מציע תכונות שיתוף פעולה פשוטות. זה מאפשר עבודה משותפת על הגיליונות עם עדכונים בזמן אמת ומגבלות גישה בסיסיות, כמו הרשאת עריכה או הרשאת צפייה.
 

Airtable מאפשר שיתוף פעולה ועריכה בזמן אמת, זהה ל-Google Sheets אך עם מערכת מורכבת יותר לגישה לנתונים משותפים.

כשזה מגיע לשיתוף פעולה, אף מערכת לא עדיפה על השניה, מכיוון ששתיהן מציעות את אותה פונקציונליות עם גישות כמעט דומות. לשתיהן יש הרשאות יוצר, עורך, מגיב וקריאה בלבד. הדבר החשוב ביותר כאן הוא יכולת שיתוף הפעולה והרשאות גישה מרובות-רמה.

תמחור

Google sheets הוא חינמי, ואפשר להתחיל ליצור ולשתף גיליונות נתונים ברגע שיוצרים חשבון Gmail, בין אם אתם משתמשים בחשבון Gmail חינמי או בחשבון G-suite בתשלום. Google Sheets הוא חינמי.

עם זאת, הגיליונות יאוחסנו בשרתים של גוגל, וכאשר כונן הענן שלכם יחרוג מהמגבלה, תצטרכו לשלם מנוי כדי להרחיב את האחסון. לא יהיה צורך בכך עבור משתמשים אישיים ועסקיים קטנים. חברות בינוניות עד גדולות יצטרכו להגדיל את האחסון שלהן לאורך זמן.

כל התכונות זמינות בחינם ב-Google sheets. תוכלו ליצור כמה גיליונות שתרצו, לשתף אותם עם הצוות שלכם, לערוך אותם בזמן אמת, לשלב אותם עם תוכנות אחרות ועוד הרבה יותר – עדיין, אין צורך בתשלום כלשהו.

למסלול החינמי של Airtable יש יכולות מוגבלות. למרות שאפשר ליצור בסיסים ללא הגבלה עם מנוי חינמי, לא תוכלו להחזיק יותר מ-1200 רשומות בכל בסיס. מגבלות כאלה הופכות את העבודה עם הגרסה החינמית של Airtable לקשה יותר. ליתר דיוק, המנוי החינמי יכול ללהיות טוב לשימושים אישיים או להתנסות במערכת.

כדי ליהנות מ-Airtable באמת תצטרכו לשלם.

אינטגרציות

לבעלי עסקים רבים ברמות שונות אין שמץ של מושג באינטגרציות. בואו נציג במהירות את קונספט האינטגרציה. כשאתם צריכים להשתמש במספר מערכות שונות, ואתם צריכים שהן “ידברו” אחת עם השניה, ויעבירו מידע ביניהן, זה הזמן שבו אתם צריכים אינטגרציה.

גם Airtable וגם Google Sheets מציעות אינטגרציות מובנות עם מערכות אחרות. דוגמאות לאינטגרציות מובנות של Google Sheets הן:

  • Google Forms
  • Gmail

ושל Airtable הן:

  • Asana
  • Dropbox
  • Google Calendar, ועוד

עבור כל פלטפורמה אחרת שתרצו לשלב עם Google sheets או Airtable, תוכלו להשתמש בפלטפורמת אינטגרציה. פלטפורמת אינטגרציה תספק אוטומציה, שתהפוך הפלט של האפליקציה הראשונה לקלט של האפליקציה השנייה. היא בעצם מתפקדת בתור המתווך. הרעיון המרכזי הוא שתוכלו לעשות זאת ללא שום ניסיום עם קוד.

ישנן מגוון פלפורמות אינטגרציה כמו Zapier, Integromat ואחרות. לרוב, האינטגרציות ל-Google Sheets ו-Airtable יהיו דומות בכל הפלטפורמות, אבל עדיין ייתכנו הגדרות שונות ביניהן.

מסקנות

יהיו כאלה שישתמשו ב-Google Sheets רק בגלל שהם פנאטים של גוגל, ואחרים יבחרו ב-Airtable כי הם אוהבים יותר את החוויה. לדעתי, זה קצת חוסר אחריות, במיוחד כשרוצים וצריכים להטמיע מסד נתונים, לטובת צרכי העסק שלכם.

הבחירה בין Airtable ל-Google Sheets חייבת להיות קשורה למקרה הפרטי שלכם. לפני שתחליטו, נסו לסכם את הסיבות העיקריות לכך שאתם רוצים להשתמש במסד נתונים. אחרי שתסיימו, השוו את התכונות של שתי הפלטפורמות מול רשימת הסיבות שלכם, ובחרו את זו שתשרת את המטרות שלכם בצורה הטובה ביותר.

בכל מקרה, אם אתם מחפשים מסד נתונים אינטראקטיבי עבור הרשימות שלכם, עם תמונות וקישורים פנימיים, אני מציע לשקול את Airtable.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...