איך להקל על הגולשים באתר שלכם?

תוכן עניינים

הרעיון לפוסט הזה עלה אחרי מקרה מביך למדי שקרה לי ממש היום.

מעשה שהיה כך היה: בבוקר הגעתי לתל אביב להשתתף ולהרצות בכנס של ישראל טופר, מול כ-65 בעלי עסקים. אני לא רוצה להתעכב כאן על מה הרציתי וכמה ערך קיבלו המשתתפים מההרצאה שלי, ובכלל מכל ההרצאות שהיו בכנס.

אני דווקא רוצה לחלוק איתכם מה קרה לי אחרי שהכנס הסתיים.

כשהגעתי לתל אביב בבוקר, החניתי בחניון, לא רחוק מהמקום בו נערך הכנס. כאשר הגעתי לחניון, הוא היה כמעט ריק, ושלא כהרגלי, לא סימנתי לעצמי נקודת ציון היכן הרכב שלי חונה.

אני מניח שאתם יכולים לתאר לעצמכם מה קרה כאשר חזרתי לחניון בצהריים, אבל למרות הפדיחה, אספר בכל זאת.

ובכן, השעה רבע לשתיים בצהריים ואני חוזר חניון במטרה לחזור הביתה, ואני פשוט לא מוצא את האוטו!!! החניון מפוצץ ברכבים, אני לא זוכר איפה החניתי ומסתובב בערך רבע שעה בכל החינון ומחפש את האוטו.

הרגשתי כאילו אני בסצנה מהסרט “אחי, איפה האוטו שלי?” (מתנצל מראש על ההומור הנמוך של הסרט 🙂 )

בקיצור, אחרי רבע שעה מצאתי את האוטו.

אני חייב לציין שדבר כזה לא קרה לי מעולם, במהלך כך וכך השנים שאני עם רשיון נהיגה.

אוקי, סיפור משעשע, אבל איך זה קשור לענייננו?

אחרי שחזרתי הביתה, חשבתי על כך הסיטואציה המוזרה הזו, שאני מסתובב בחניון ומחפש את האוטו שלי, מהצד של שיווק בכלל ושיווק באינטרנט בפרט.

הרשו לי לשאול אתכם כמה שאלות על האתר העסקי שלכם:
האם כאשר הגולש מגיע לאתר שלכם הוא מוצא את מה שחיפש, או שהוא מסתובב באתר ומחפש את המענה לצרכים שלו?
האם, כאשר הם נכנסים לאתר שלכם, הגולשים מיד לאן הגיעו, או שלוקח להם זמן, והם פשוט עושים “אחורה פנה, קדימה צעד” והולכים למתחרה שלכם?

אני מניח, שאם הייתי מסמן לעצמי איזושהי נקודת ציון ייחודית, הייתי מוצא את הרכב שלי בקלות.

זה בדיוק מה שאתם חייבים לעשות באתר!

כאשר גולש נכנס לאתר שלכם, יש לכם בדיוק 4 שניות לתפוס את תשומת הלב שלו ולכוון אותו למקום המתאים באתר שמציג את הפתרון לצורך שלו. אם תדרשו מהגולש להתחיל לחפש, רוב הסיכויים שיקרה דבר אחד: הוא יצא מהאתר וילך לחפש את הפתרון במקום אחר.

לכן, האתר שלכם חייב להיות בנוי בצורה נכונה. בין אם מדובר במתן אפשרות להצטרף לרשימת תפוצה ובין אם מדובר בחיבור האתר למדיה החברתית. אבל בעיקר האתר שלכם חייב להכיל דפי נחיתה ומכירה, שבוניים נכון וללא כל הסחות דעת, שבהם הגולש אמור לעשות רק פעולה אחת, שתוביל אותו בדרך למענה על הצורך והכאב שלו.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...