צ’קליסט לבניית אתר לאחסון הקורס הדיגיטלי שלך

תוכן עניינים

הצ’קליסט להקמת אתר קורסים אינטרנטיים יציג לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להקים את אתר הקורסים החדש שלכם.

מטרת הצ’קליסט היא לעשות לכם סדר בתהליך, כדי שתדעו איך לגשת לקמת האתר.

תחת כל נושא, תקבלו אפשרויות שונות, כדי שתוכלו לקבל החלטה נכונה עבורכם ועבור אתר הקורסים החדש שלכם.

סילבוס הקורס

בנאי לעולם לא יבנה בית ללא מערכת של תוכניות, וגם אתם לא צריכים להתחיל בהקמה של הקורס שלכם ללא “תוכנית אב” משלכם.

החלק הזה מתמקד בסילבוס של הקורס הראשון שלכם, מה יהיה שם הקורס, שמות השיעורים והנושאים, איך הוא יהיה בנוי, כל כמה זמן ייפתח התוכן וכו’.

ישנן כל מיני אפשרויות למבנה טוב של קורס אינטרנטי, ואני רוצה להציג שתיים מהן.

אפשרות 1 למבנה הקורס:

1.      שיעור 1
2.      שיעור 2
3.      שיעור 3
4.      ….

במבנה הזה כל הסרטונים ששייכים לשיעור נמצאים באותו עמוד, אחד מתחת לשני.

אפשרות 2 למבנה הקורס:

1.      שיעור 1
         1.1 נושא 1
         1.2 נושא 2
         1.3 נושא 3
2.      שיעור 2
         2.1 נושא 1
         2.2 נושא 2
         2.3 נושא 3
3.      ….

במבנה הזה כל סרטון בכל נושא נמצא בעמוד נפרד, ובעמוד השיעור ישנה רשימת נושאים.

כתובת הדומיין של האתר ואיחסון

כתובת דומיין

כל אתר, לא משנה לאיזו מטרה הוקם, צריך כתובת.

הכתובת יכולה להיות שם העסק, שם הקורס, ולפעמים אם כבר יש אתר עסקי, אז אפשר להוסיף את המילה ONLINE לדומיין של האתר העסקי ולרשום דומיין בסגנון הזה:
SITESUCCESS-ONLINE.CO.IL

במידה וכבר יש אתר עסקי, ניתן גם להגדיר את אתר הקורסים על סאב דומיין, בסגנון:

COURSE.SITESUCCESS.CO.IL

איחסון האתר

כדי שגולשים יוכלו לבקר את אתר הקורסים שלכם, יש לאחסן אותו בחברת איחסון, שתומכת באתרי וורדפרס.

הכתי לכם מאמר שמציג 7 צעדים פשוטים למציאת ספק איחסון טוב, אבל תוכלו לחסוך זמן חיפוש ולבחור באחד ממסלולי איחסון בלחיצה כאן.

אם תחליטו להקים אתר קורסים דיגיטליים איתי, תוכלו ליהנות מ-6 חודשי איחסון ללא עלות, אך במידה ותחליטו לאחסן בחברה אחרת יהיה עליכם להתקשר ישירות מול אותה חברה.

תמונת לוגו לאתר

כדי למתג את האתר עם הנראות הכללית של העסק שלכם, מומלץ ביותר להכין תמונת באנר או לוגו שתופיע בראש כל העמודים באתר.

אם תחליטו להקים אתר הקורסים שלכם איתי, אלה מידות התמונה הרצויות:

תמונת לוגו – 200-260 פיקסלים רוחב ועד 80-100 פיקסלים גובה

Canva היא אפליקציה מעולה ליצירת תמונות, אבל יש עוד תוכנות מעולות לעיצוב גרפי שווה לכם להכיר.

איחסון סרטוני הוידאו

כדי שהתלמידים שלכם יוכלו לצפות בסרטוני הקורס, עליכם לאחסן אותם באתר שיתוף וידאו.

תוכלו לאחסן אותם בחינם ביוטיוב, אבל עליכם לקחת בחשבון שהם לא יהיו מוגנים בכלל, ויהיה קל מאוד לשתף את הקישורים הישירים לסרטונים עם אנשים שלא קנו גישה לקורס שלכם.
בנוסף, יוטיוב מונעים את האפשרות להסתיר את פרטי הסרטון ואת הסרטונים הקשורים שמוצגים בסופו, ויש סיכוי שהתלמידים שלכם פשוט ימשיכו לסרטונים אחרים, במקום להמשיך בקורס.

על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהסרטונים של הקורס שלכם מוגנים ברמה גבוהה, אני ממליץ לאחסן אותם לכל הפחות באתר VIMEO בחבילת ה-Plus שלהם, שעלותה כ-230 ש”ח לשנה.
חבילה זו מאפשרת לכם להגדיר שאת הסרטונים ניתן יהיה להטמיע באתר שלכם בלבד, לא ניתן יהיה להוריד אותם, לא ניתן יהיה למצוא אותם באינדקס של VIMEO ועוד.
כאן תוכלו להירשם ל-VIMEO

פלטפורמה נוספת, מאובטחת הרבה יותר מ-VIMEO, היא Bunny.net, שבניגוד לוימאו, שגובים לפי מסלול, כאן התשלום הוא לפי שימוש, עם מינימום של 1$ לחודש.

ספק סליקה

על מנת שתוכלו לקבל תשלום עבור הקורסים באתר שלכם, עליכם להחזיק בחשבון בחברת סליקה.

המערכות שעליהן בונים את אתר הקורסים הן מערכות ‘חו”ליות’, שמתממשקות ל-PayPal, אבל בהחלט תוכלו להשתמש גם בחברות סליקה ישראליות.

כאשר אתם מחפשים חברת סליקה חשוב שתשאלו את השאלות הבאות:

  1. האם הם מפיקים חשבונית מס-קבלה לאחר התשלום?
  2. מהי עלות השימוש החודשית?
  3. מהי עמלת הסליקה? – עמלת סליקה ממוצעת היא 1.4%-1.5% מגובה התשלום של הלקוח
  4. מתי מועבר הכסף לחשבון הבנק שלכם?
  5. האם ניתן לבצע עסקאות בתשלומים ובהוראות קבע?
  6. מהן אפשרויות ההתממשקות עם מערכות נוספות?

אני עובד עם חברת Invoice4U, אבל גם חברת קארדקום (אישורית זהב) מומלצת ביותר.

מערכת דיוור

על מנת שתוכלו לשמור על קשר עם התלמידים שלכם (ובכלל עם קהל היעד שלכם), עליכם לפתוח חשבון במערכת דיוור.

יש מגוון של מערכות דיוור, בארץ ובחו”ל, שכל אחת מהן נותנת אפשרויות שונות.

כאשר תגיעו לשלב של חיפוש מערכת הדיוור המתאימה עבורכם,  חשוב לברר:

  1. מהן היכולות הטכניות של המערכת?
  2. האם ניתן להתממשק אליה וממנה למערכות נוספות, שנמצאות בשימוש העסק?
  3. האם ניתן לבצע תהליכי אוטומציה פנימיים (פשוטים ומורכבים כאחד)?
  4. לפי מה מחושבת עלות השימוש במערכת (כמות אנשי קשר / משלוח דיוורים)?
  5. האם ניתן לרכוש בנוסף גם חבילות SMS?

כאמור ישנו מגוון של מערכות דיוור בארץ ובעולם.
אני משתמש, וממליץ גם לכם להשתמש, במערכת הדיוור של סמוב, שמאפשרת יכולות אינטגרציה ואוטומציה גבוהות, ניהול נוח של אנשי הקשר ושירות לקוחות מעולה,
אבל כאן תמצאו רשימת מערכות דיוור מומלצות נוספות.

כדי להרחיב את הידע שלכם בנושא, אתם מוזמנים להירשם לקורס על בניית משפך שיווקי.

חווית הלימוד בקורסים שלכם

יצא לי להקים כבר כמה עשרות אתרי קורסים בתחומים שונים ומגוונים, ושמתי לב לעובדה מעניינת:

רוב הקורסים נבנו בשיטת “שגר ושכח”. הלקוח נרשם לקורס ומאותו רגע הוא ברשות עצמו, ללא הכוונה ודחיפה להתקדם בין שלבי הקורס.

זה גורם למצב שבו לקוחות פשוט לא מסיימים את הקורסים שרכשו, דבר שיוצר תסכול כפול:

אצל הלקוח – הוא לא השיג את התוצאה שאותה רצה להשיג כשנרשם לקורס

אצל בעל העסק – לקוחות לא מרוצים, ביקורות שליליות ותחושה כללית ש”קורס אינטרנטי לא מתאים לעסק שלי”.

אבל זה בהחלט לא חייב להיות ככה.

אם תכניסו אלמנטים שונים של אינטראקציה ביניכם ובין התלמידים בקורס, אתם תראו איך הם מסיימים את הקורסים, ואפילו רוצים מכם עוד.
הנה כמה רעיונות לאינטראקציה בקורס אינטרנטי:

  1. קבוצת פייסבוק סגורה לתלמידי הקורס
  2. וובינר שאלות ותשובות תקופתי
  3. מבחני ידע על החומר הנלמד
  4. הגשת שיעורי בית ומשימות
  5. מיילים אוטומטיים במהלך הקורס לעידוד התלמידים להתקדם
  6. צ’אטבוט לתמיכה בתלמידים
  7. ועוד ועוד…

וכמובן, שעליכם לדאוג שככל שניתן, כל האינטראקציות הללו יפעלו בצורה אוטומטית, בהתאם למצב של כל תלמיד בתוך הקורס.

כדי להרחיב את הידע שלכם בנושא, אתם מוזמנים להירשם לקורס על אוטומציות שמשפרות את חווית הלימוד בקורס אינטרנטי.

לסיכום

עכשיו יש לכם צ’קליסט, שאיתו אתם יכולים להתחיל לתכנן את אתר הקורסים האינטרנטיים שלכם.

אתם יכולים לבנות את האתר בעצמכם, אבל כדי לחסוך זמן ולקבל אתר שעובד בצורה נכונה, אני ממליץ לכם ללחוץ על הכפתור להלן.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...