מה באמת החשיבות של עדכון אתר הוורדפרס שלכם?

תוכן עניינים

אם יש לכם אתר וורדפרס, בוודאי שמתם לב, שמדי פעם אתם מתבקשים לבצע עדכוני גירסה לוורדפרס, תבנית העיצוב או התוספים, שמותקנים באתר.

מספר העדכונים שממתינים מופיע בסרגל השחור שנמצא בחלק העליון שנמצא בממשק ניהול האתר שלכם, ונראה כך

לכל עדכון יש השפעה אחרת על הפעילות התקינה של האתר, רמת האבטחה שלו, יכולות וביצועים, לכן באופן עקרוני רצוי תמיד שאתר הוורדפרס שלכם יהיה מעודכן לגירסאות האחרונות.

עדכון מערכת

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, וככזו היא מתפתחת במשך הזמן.

עדכוני גירסה לוורדפרס יכול להיות עדכון בקוד הליבה, עדכון רכיבים שונים, או עדכוני אבטחה.

כל גירסה של וורדפרס מורכבת ממחרוזת במבנה הזה: 5.8.2.
הספרה הראשונה (5) מגדירה את הגירסה של ליבת המערכת.
הספרה השניה (8) מגדירה את הגירסה רכיבי המערכת.
הספרה השלישית (2) מגדירה את גירסת האבטחה של המערכת.

למרות שעדכון גירסה לוורדפרס לא אמור לגרום לתקלות, עדיין יכולה להיות אי תאימות בין גירסת הוורדפרס החדשה ובין תבנית העיצוב ו/או התוספים שמותקנים באתר, לכן מומלץ מאוד לבצע עדכון מערכת, רק אחרי גיבוי האתר, וגם זאת לא בהכרח מיד כאשר יוצאת גירסה חדשה (למעט עדכוני אבטחה, שמומלץ בהחלט לבצע מיד).

עדכון תבנית עיצוב

בכל אתר וורדפרס מותקנת לפחות תבנית עיצוב אחת.

למה לפחות? כי תמיד רצוי שתהיה מותקנת תבנית עיצוב ברירת מחדל של וורדפרס, בנוסף לתבנית העיצוב שעליה מבוסס האתר בפועל.

ישנו מגוון רחב של תבניות עיצוב, חינמיות ובתשלום, ותמיד חשוב להתקין באתר תבנית עיצוב שמתוחזקת על ידי המפתחים שלה.
דוגמה מעולה לתבניות שכבר לא מתוחזקות על ידי צוות הפיתוח, היא התבניות של פוג’ו. התבניות הללו פותחו על ידי החברה, שהיום מפתחת ומתחזקת את תוסף אלמנטור. מאז שהם שחררו את אלמנטור, הם הפסיקו לתחזק את תבניות פוג’ו, ואת אלו כבר לא ניתן לעדכן.

גם במקרה של תבנית העיצוב יכולים להיות עדכוני אבטחה, עדכונים שמשפרים את היכולות של התבנית ומוסיפים לה פיצ’רים חדשים ואפילו תיקוני באגים שהתגלו על ידי קהילת המשתמשים של אותה תבנית.

ברמת העקרון רצוי שגם תבנית העיצוב תהיה מעודכנת לגירסה האחרונה, אבל כאן יש קאץ’ שחשוב לשים אליו לב. לפעמים החברה שבונה את האתר מכניסה לתבנית העיצוב קודים מותאמים, כדי לענות על דרישות בעל האתר. במידה והקודים הללו הוכנסו לתוך תבנית בת, ניתן לעדכן את תבנית העיצוב המותקנת ללא חשש. במידה ולא היה שימוש בתבנית בת, השינויים המותאמים יידרסו בעת ביצוע העדכון, ולכן כדאי להיעזר בבעל מקצוע.

עדכון תוספים

תוספים הם רכיבי מערכת שהותקנו באתר כדי להוסיף לו יכולות. למשל חנות מקוונת, מערכת קורסים וכד’.

עדכוני תוספים הם הנפוצים ביותר, כיוון שבאתר מותקנים מספר תוספים, ולכל אחד מהם קצת עדכוני גירסה משלו, שיוצאים בהתאם לדרישות המשתמשים, למטרות אבטחה, תיקוני באגים ועוד.

כאשר מבצעים עדכון תוספים, רצוי לבדוק אם הוא לא מתנגש עם גירסת הוורדפרס שמותקנת אצלכם (ולהיפך), אם הוא לא מתנגש עם תוספים אחרים באתר, ומתי יצאה גירסה העדכון שלו.

לדעתי, אף פעם לא כדאי לעדכן תוספים ביום שיצאה להם גירסה חדשה, אלא להמתין קצת ולקרוא ברשת על באגים שהתגלו בגירסה החדשה. רק אם עדכון הגירסה הוא בטוח, אפשר לעדכן.

סיכום

בעבודתי עם בעלי אתרים רבים, שמתי לב שרובם המוחלט לא מתייחס לעובדה שיש לבצע עדכונים, כנראה מתוך חוסר הבנה מה עלול לקרות לאתר לא מעודכן.

בפוסט הזה הצגתי את רמות העדכון השונות שתמצאו באתר הוורדפרס שלכם, ואת החשיבות שלהן בהפעלת אתר תקין.

באופן עקרוני, אני ממליץ לכם לבצע עדכוני מערכת באופן שוטף, אבל אם אתם רוצים להיות רגועים שהפעולה הזו מתבצעת ללא תקלות, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור לשירות תחזוקת אתרי וורדפרס

אשמח גם לבציע לכם שירות אחסון אתרים וורדפרס מהיר ואיכותי

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...