גניבה של קורס דיגיטלי. מה אפשר לעשות?

תוכן עניינים

ברגע שהקורס שלכם נהיה פופולרי, אתם יכולים להיות בטוחים שמישהו ימצא דרך לגנוב אותו – אבל האם זה באמת צריך להיות אכפת לכם?

אני נשאל הרבה מאוד פעמים על אבטחה והגנה על תכני קורסים. הרבה מאוד בעלי עסקים שפונים אלי להקים אתר לקורס אינטרנטי מודאגים מאוד מגניבת התכנים שלהם.

הם שואלים שאלות כמו:

  • איך אפשר למנוע העתקה?
  • איך אפשר להגביל גישה לחשבון משתמש רק עבור אדם אחד?
  • האם יש דרך למנוע הקלטה של הסרטונים בקורס?

בדרך כלל התשובות מתמקדות בנקודת המבט הטכנולוגית, אבל צריך לקחת בחשבון את נקודת המבט העסקית של הנושא.

תראו, אני מבין: לראות את כל העבודה הקשה שהשקעתם בקורס נגנבת יכול להיות מאוד מתסכל וכואב.

אבל צריך להבין שזהו קרב אינסופי שאי אפשר לנצח בו. כל האנרגיה שתשקיעו כדי לנסות ולמנוע את הגניבה, צריכה להיות מתועלת למקומות חשובים יותר. הדרך היחידה להימנע מגניבת תוכן, היא פשוט לא ליצור את הקורס.

הטכנולוגיה לרשותכם

ישנן כמה פעולות בסיסיות שתוכלו לעשות כדי להקשות על גניבת התכנים. לדוגמה, אם תאחסנו את הסרטונים שלך באתר וימאו, תוכל להגדיר רמת אבטחה יחסית גבוהה, שתקשה על גניבת התוכן.

אפשרות נוספת היא להגביל את מספר כתובת ה-IP שכל משתמש יכול להתחבר מהן לאתר הקורס. הפיצ’ר הזה כבר מוגדר אוטומטית באתר הקורסים שאני מקים עבורכם.

אבל בסופו של יום, אין שום דבר שתוכלו לעשות כדי למנוע ממישהו לעשות צילום מסך או להקליט את מה שקורה אצלו על המסך, או אפילו להזמין כמה חברים אליו הביתה, לחבר את המחשב למסך הטלוויזיה ולעשות “הקרנה ציבורית” לקורס שלכם.

הבנה וקבלה של המציאות הזו בעולם הדיגיטלי, תאפשר לכם להתעסק בנושאים חשובים הרבה יותר בקורס האינטרנטי שלכם, ולמקד את האנרגיה שלכם בהוספת יותר ערך לקורס, כזה שלא ניתן לגנוב.

למשל, תוכלו ליצור קהילה סביב הקורס (בעזרת קבוצות פייסבוק, לדוגמה). ברור לחלוטין שאת הקהילה והאופי שתיתנו לה לעולם לא ניתן יהיה לגנוב מכם. ויותר מזה, אנשים שלא יהיו רשומים בפועל לקורס שלכם פשוט לא יוכלו להיות חלק מהקהילה הזו.

דוגמה נוספת, היא יצירת אינטראקציה ב”לייב” עם התלמידים בקורס בצורת משימות ושיעורי בית, או וובינרים תקופתיים לתלמידי הקורס. גם כאן, רק מי שתלמיד בקורס יוכל ליהנות מהערך הנוסף שתיתנו בעזרת המדיום הזה.

העצה שלי היא תמיד למקד את המאמצים ביצירת יותר ערך.

כן, תטמיעו אמצעי אבטחה טכניים כאלו ואחרים, אבל אל תהיו אובססיבי לגבי הנושא. בסופו של דבר, אם מישהו באמת ירצה לגנוב תוכן מהקורס שלכם, הוא ימצא דרך לעשות זאת.

החדשות הטובות הן, שזה קורה מעט מאוד.

צרו משהו ששווה לגנוב

מישהו פעם אמר לי שאם אצור תוכן ששווה לגנוב, אני יכול להיות בטוח שאני עושה משהו נכון.

ואני בהחלט חושב שהגישה הזו נכונה.

אם מישהו גונב ומפיץ את הקורס שלכם, אתם יכולים לקחת את זה כמחמאה. זה אומר שיש אנשים שרוצים לצרוך את התוכן שלכם. אתם יכולים גם לטפוח לעצמכם על השכם, כי זה גם אומר שמאמצי השיווק שלכם נושאים פרי.

יתכן בהחלט שתרצו לבחון אפשרות של הגשת תביעה. לפעמים זה גם הצעד הנכון. בסופו של דבר, זו החלטה שלכם בכעלי עסק.

הדבר היחיד שאתם כן חייבים להגן עליו הוא המותג שלכם. גניבת תוכן היא משהו אחד, אבל אם מישהו משתמש במותג שלכם כדי לקדם (ואולי גם למכור ללא הסכמה) את הקורס שלכם, אתם חייב לשים לזה סוף מיד.

אתם צריכים להגן על המותג שלכם, כיוון שכך הלקוחות שלכם מזהים אתכם. אם אתם מגלים שמישהו משתמש במותג שלכם לתועלת האישית שלו, אתם חייבים להגן עליו בכל מחיר.

בסופו של דבר, להיות בעל עסק אומר שתפגשו כל מיני סוגים של אנשים ותיתקלו במצבים שונים – רובם יהיו חיוביים ומתגמלים, אבל מדי פעם העסק שלכם יתקל באתגרים לא כל כך נעימים. לגלות שמישהו גנב את התוכן שלכם, זה בהחלט מתסכל, אבל זה גם אישור שהתכנים שלכם איכותיים.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...