משפכי שיווק ומכירה – מרעיון למציאות

תוכן עניינים

משפך שיווקי הוא המנגנון שבאמצעותו הלקוח שלכם עובר תהליך, שמתחיל בפירסום שלכם (מודעה, פוסט וכד’), ממשיך בקבלת ערך ותוכן, רכישת מוצרים, עד הזמנת שירות או מוצר הפרימיום שלכם.

בתרשים הבא אראה לכם איך להפוך את המשפך השיווקי שלכם, למנגנון אוטומטי שלא ישן ועובד עבורכם 24/7, שיעביר את הלידים שלכם תהליך ידוע ומוגדר מראש, מהמתנה החינמית ועד למוצר הפרימיום שלכם.

תרשים זרימה למשפך שיווקי כללי

זהו תרשים של משפך כללי, שבעזרתו תוכלו להתחיל לבנות את המשפכים שלכם.

אבל כדי להקל עליכם, ולקצר לכם את הדרך, הכנו לכם דוגמאות ל-11 משפכי שיווק ומכירה לפעילויות שונות בעסק, כמו לידים, רישום לוובינר, השקת מוצר ועוד.

משפכי שיווק ומכירה

משפך שיווקי ליצירת לידים

מטרת המשפך הזה היא להגדיל את רשימת הדיוור עם לידים חדשים.
אחרי הרישום בדף הנחיתה, הליד יקבל הצעה מיוחדת לרכישה. במידה והליד מתעניין ברכישה, יעבור לטופס הזמנה, שאחריו יקבל הצעת רכישה נוספת, שאחריה יעבור לדף התודה.
במידה ואינו מעוניין בהצעה הראשונית, ייכנס לסדרה של 3 מיילים:

  1. מייל תודה על ההרשמה, שכולל קישור לקבלת המתנה וגם קישור להצעת הרכישה הראשונית.
  2. מייל עם תיאור הבעיה שההצעה הראשונית פותרת, שיכיל קישור להצעת הרכישה הראשונית.
  3. במידה ולא לחץ על הקישור להצעה/לא פתח את המייל, יקבל מייל נוסף עם תוכן מגרה נוסף להצעה הראשונית.

אם הליד לחץ על הקישור לדף המכירה של ההצעה הראשונית, ימשיך להזמנה ולהצעת רכישה נוספת.

משפך שיווקי למתנה חינמית

מטרת המשפך הזה היא לתת לנרשמים מתנה כלשהי (ספר, מדריך, וידאו וכד’) בחינם.
אחרי הרישום למתנה, הליד יקבל הצעות מיוחדות לרכישת שירותים ומוצרים, ויוכל להחליט אם ואילו הצעות הוא מעוניין לרכוש.
בסוף המשפך, הליד יגיע לדף התודה עם המתנה שנרשם אליה בהתחלה.

משפך שיווקי ל Onboarding ללקוחות

משפך שנועד להעביר לקוח חדש תהליך Onboarding.
אחרי שהלקוח נרשם, הוא מתחיל לקבל סדרת מיילים של ברוכים הבאים, מיילים עם הסברים על המוצר/שירות שרכש, ומייל הצעת המשך.
כל מייל מכיל קישור לעמוד תוכן מתאים, והמייל עם הצעת ההמשך מכיל קישור לעמוד מכירה והזמנה.

משפך שיווקי לאפסייל (Upsell) -דאונסייל (Downsell)

משפך שמטרתו להציע ללקוח שרכש מוצר/שירות המשך ברמות שונות.
אחרי מילוי טופס בדף המכירה וביצוע ההזמנה, הלקוח יקבל הצעת המשך (אפסייל).
אם בחר לרכוש, יעבור לדף תודה. אם בחר לא לרכוש, יקבל הצעת המשך זולה יותר (דאונסייל).
אם רכש ואם לא, יגיע לדף התודה.
אם לא שילם על ההצעה הראשונית, ייכנס לסדרה של מספר מיילים, שינסו לחזק את ההחלטה שלו כן לשלם עבור ההצעה הראשונית. כל מייל יכיל קישור לדף המכירה ו/או התשלום של ההצעה הראשונית.

משפך שיווקי לנטישת עגלה

משפך שמטרתו להחזיר לקוחות להשלים את ההזמנה שלהם באתר.
במידה והלקוח הגיע לעמוד הקופה ושילם, יקבל הצעת אפסייל ודף תודה.
במידה והלקוח לא השלים את ההזמנה, יקבל סדרת מיילים, שתבדוק למה לא שילם, ותשכנע אותו להשלים את ההזמנה שלו, בעזרת תמריצים שונים, כמו קופון הנחה.
לפני כל מייל תתבצע בדיקה אם ההזמנה הושלמה. אם לא, יקבל את המייל הבא.
כל מייל יכיל קישורים להשלמת ההזמנה באתר.

משפך שיווקי לוובינר לייב

משפך שמטרתו לרשום אנשים לוובינר לייב, וכמובן לגרום להם גם להשתתף בשידור החי.
אחרי רישום בדף הנחיתה, הנרשם יקבל דף תודה וייכנס לסדרת מיילים, שיכילו אישור הרשמה, ומיילים נוספים עם היתרונות בהשתתפות בשידור, ועוד.
המייל האחרון יהיה מייל תזכורת לפני השידור, שיכיל קישור התחברות לשידור החי.
בוובינר המשתתפים יקבלו הצעה לרכוש שירות או מוצר כלשהו. אם החליטו לרכוש, יעברו לדף תשלום ודף תודה.
אם לא השתתפו בשידור החי, ייכנסו לסדרת מיילים שתסביר להם למה כדאי להם לצפות בשידור החוזר, עם דד-ליין, שאחריו לא יוכלו לצפות בשידור החוזר.
כל מייל יכיל קישור לעמוד השידור החוזר.

משפך שיווקי לוובינר ירוק-עד

משפך שמטרתו לרשום אנשים לוובינר ירוק-עד, שלא מתקיים בזמן אמת.
אחרי הרישום לוובינר, הנרשם יועבר לדף תודה, ימתין כ-10 דקות ויועבר לדף השידור של הוובינר.
במידה ולא צפה בשידור, יקבל סדרת מיילים, שתשכנע אותו בחשיבות של הוובינר, עם דד-ליין לזמינות השידור.
כל מייל יכיל קישור לעמוד השידור של הוובינר.

משפך שיווקי להשקת מוצר

משפך שמטרתו לרשום אנשים לתהליך השקת מוצר/שירות.
המשפך מתחיל בדף נחיתה של מתנה עם ערך מאוד גבוה.
אחרי ההרשמה, הליד יקבל סדרת מיילים של טרום השקה, שבהם הוא ייחשף לבעיה שהמוצר/שירות פותר, ויקבל דרכים שונות לפתרון הבעיה, באמצעות המוצר/שירות.
לאחר סדרת המיילים הזו, הליד יעבור לסדרת המיילים של ההשקה עצמה, שבה יהיה בילד-אפ לתאריך החשיפה של המוצר/שירות.
המייל הרביעי יהיה בסגנןו “פתיחת דלתות”, עם הפניה לדף המכירה של המוצר/שירות.
במידה ובחר לרכוש, יעבור לקופה ולהצעת אפסייל.
במידה ולא רכש, ימשיך לקבל מיילים, שינסו לשכנע אותו לרכוש. המיילים יכילו את רשימת הבונוסים שמקבל כל מי שרוכש, כולל דד-ליין להצעה.
במידה ולא רכש, ייכנס לסדרת מיילים פוסט-השקה, שבה יקבל הזמנות באמת אחרונה, לזמן קצר ביותר, לרכוש את המוצר/שירות במחיר ההשקה.

משפך שיווקי להשקת מוצר ירוקת-עד

משפך שמטרתו לרשום אנשים לתהליך השקה ירוקת-עד, שאינה מוגבלת בתאריכים ספציפיים.
הליד יירשם בדף נחיתה למתנה ויתחיל לקבל מיילים שמפרטים על ההזדמנות, התהליך שיעבור אחרי שירכוש, ואיך ירגיש אחרי שירכוש. כל מייל יפנה לעמוד תוכן (טקסטים, וידאו) שיפרטו את מה שנכתב במיילים.
המייל האחרון בסדרה יציג את ההצעה המיוחדת ויפנה לדף המכירה.
אם הליד בחר לא לרכוש, יקבל עוד מספר מיילים, שיפרטו עוד על ההצעה, ויגבילו אותו בזמן לרכישה במחיר ההשקה.

משפך שיווקי לפגישת אסטרטגיה

משפך שמטרתו להעביר את הלקוח תהליך עד ומשיחת אסטרטגיה.
הליד ימלא טופס לידים בדף נחיתה (שם, מייל, טלפון) ויעבור לעמוד תיאום שיחה, ואז לעמוד תודה.
הוא יקבל מייל אישור ועוד 2 מיילים לתזכורת על השיחה.
ביום השיחה תתקשרו אליו.
במידה והשיחה התקיימה, תשלחו לו הצעת המשך בתשלום.
במידה והשיחה לא התקיימה, תנסו להשיג אותו עוד מספר פעמים (גם ב-SMS ו/או וואצאפ).

משפך שיווקי לפגישת יישום

משפך שמטרתו להעביר את הלקוח תהליך עד ומשיחת היישום שתתנו לו.
הליד ימלא טופס בדיקת התאמתו לשיחה (או טופס שאלון צרכים וכד’).
לאחר מכן יועבר לעמוד תיאום השיחה, ואז לדף תודה.
לאחר השיחה הוא יקבל הצעה לרכישת שירות/מוצר, משם לעמוד הזמנה ותשלום ולדף תודה.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...