10 האוטומציות המובילות לבעלי אתרי מכירות

החשיבות של אתר מכירות לעסקים עם נוכחות דיגיטלית היא גדולה:

  • אתר מכירות מאפשר לכל עסק להציג את השירותים והמוצרים שלו בצורה בולטת וייחודית.
  • אתר מכירות מקטין את עלויות ניהול המלאי ומבטל את הצורך בנוכחות פיזית. אפשר להרוויח רק על ידי נוכחות אינטרנטית.
  • אתר מכירות מקטין את הצורך באנשי מכירות, ומאפשר שיווק ממוקד ויעיל.
  • אתר מכירות מקטין הניירת.

נוכחות דיגיטלית עוזרת לשפר את תדמית המותג, והכי חשוב היא עוזרת לתת שירות לקוחות טוב יותר, כי היא מפשטת תהליכים עסקיים והופכת אותם למהירים ויעילים יותר.

אבל אני בטוח שאתם לא משתמשים רק באתר מכירות בעסק שלכם, ויש לכם כלים נוספים, כמו:

  • מערכת דיוור
  • שירות SMSים
  • מערכת CRM
  • רשתות חברתיות
  • טבלאות נתונים כמו Google Sheets
  • והרשימה עוד נמשכת…

לכן, עבודה וניהול של כל הכלים האלה בטוח צורכת מכם המון זמן, שאותו אתם לא משקיעים בעסק עצמו. האפשרות השניה היא לוותר על ניהול של אחד מהכלים שאתם משתמשים בהם. הבעיה היא שאתם חייבים להשקיע זמן בכל כלי וכלי, כדי להבטיח תפקוד חלק של העסק שלכם.

בנוסף, כדי שהעסק שלכם ירוץ חלק, יש משימות שאתם חייבים לבצע על בסיס יומי:

  • שליחת מייל “תודה על הזמנתך” ללקוחות שלכם, יחד עם פרטי ההזמנה, או מייל “העגלה שלך מתגעגעת אליך”, אם הם נטשו אותה ולא השלימו הזמנה.
  • לפעמים זה יהיה מייל עם קישור לתשלום.
  • שליחת SMS עם אישור ההזמנה.
  • שמירת פרטי הלקוחות וההזמנות ב-CRM או מסד נתונים אחר.
  • פרסום עדכונים ברשתות החברתיות.

זו בהחלט עבודה רבה, כאשר היא מתבצעת באופן ידני. ויש לכם רק 24 שעות ביממה!

אז איך תוכלו לבצע את כל הפעולות הללו, ועדיין להשאיר זמן לעניינים אחרים בעסק, שלא לדבר על זמן משפחה, חברים, ואפילו זמן לעצמכם?

תנו לאוטומציה לדאוג לכם, ולעזור לכם לחבר בין הכלים השונים בעסק שלכם, להעביר מידע בין מערכות, ולהוריד מכם את ההתעסקות היומיומית בפעולות חוזרות ונשנות.
למשל, בכל פעם שיש הזמנה, לשמור את הנתונים של הלקוח וההזמנה שביצע במערכת CRM, לשלוח לו מייל תודה ו-SMS עם אישור ביצוע ההזמנה.

בעזרת אוטומציה אפשר לקבוע גם תנאים, שאם הם מתקיימים (או לא מתקיימים), יתבצעו פעולות שונות במערכות אחרות.
למשל, אם אתם נעזרים במספר חברות שליחויות, אתם יכולים להוסיף מסננים ולהחליט איזו הזמנה תישלח לאיזו חברת שליחויות דרך ה-CRM שלכם, או דרך כל מערכת אחרת שאתם משתמשים בה, או פשוט לשלוח מייל עם פרטי ההזמנה לחברת השליחויות.

הכנתי לכם רשימה עם דוגמאות לטריגרים (פעולה שמפעילה את האוטומציה) ופעולות שמתבצעות עם המידע שהתקבל בטריגר.

 

טריגרים פעולות
הזמנה נוצרה
צור לקוח
הזמנה עודכנה
עדכן לקוח
לקוח נוצר
צור הזמנה
לקוח עודכן
עדכן הזמנה
לקוח נמחק
צור מוצר
מוצר נוצר
עדכן מוצר
מוצר עודכן
מוצר נמחק
עגלה ננטשה

אם העסק שלכם מבוסס מנויים, אז “הזמנה” תוחלף ב”מנוי”.

עכשיו, זה ברור שכל עסק מתנהל אחרת, אבל ישנן מספר שיטות עבודה משותפות לכל עסק שיש לו אתר מכירות, והפוסט הזה יציג את 10 אוטומציות המובילות, שבעלי אתרי מכירות משתמשים בהן כדי לייעל את העבודה ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהם.

1. להתייחס לכל הזמנה כדיל

עסקים רבים משתמשים ב-CRM כמו Salesforce, PipeDrive, ZOHO CRM וכו’ כדי לשמור את כל הנתונים במקום מרכזי אחד, ולהבטיח תפקוד חלק של העסק שלהם. כאשר כל ההזמנות מרוכזות במקום אחד, כמו CRM, זה בהחלט עוזר לשפר את היעילות של העסק.

לכן, כדי לשמור את כל פרטי ההזמנה ב-CRM מבלי שתצטרכו לעשות זאת ידנית אחרי כל הזמנה, תוכלו להשתמש באוטומציה הבאה, שתעזור לכם לחסוך מספר שעות עבודה!

כאשר נוצרת הזמנה בחנות

צור דיל ב-CRM

עם זאת, לא כל עסק צריך להשתמש ב-CRM. רבים מאיתנו יכולים להסתפק במסד נתונים פשוט כמו Google Sheets או Airtable. אנחנו פשוט שומרים את כל הנתונים במסד הנתונים  ושומרים על חיינו פשוטים!

אם אתם אוהבים לשמור על חיים פשוטים, אני בטוח שהייתם רוצים שגם שיטות העבודה שלכם בעסק יהיו פשוטות! אז, פשוט הקדישו כמה דקות להגדרת האוטומציה הבאה ולא תצטרכו לדאוג מהחמצת הלידים שלכם.

כאשר נוצרת הזמנה בחנות

צור שורה ב-Google Sheets

בנוסף, אם אתם רוצים לרשום את הלקוחות גם לקמפיין שיווק במייל, במטרה להפוך אותם ללקוחות חוזרים שלך, תצטרכו בסך הכל שלב שלב נוסף אחד.

כאשר נוצרת הזמנה בחנות

צור דיל ב-CRM

צור איש קשר במערכת הדיוור

2. לתעד את סטטוס ההזמנות

האוטומציה הזו חשובה לא פחות מהקודמת. אם אתם חושבים שצריך לתעד את כל ההזמנות החדשות במסד הנתונים שלכם. זה חל גם על עדכון הזמנות.

אז אם אתם עובדים עם מסדי נתונים, כך תיראה האוטומציה:

כאשר הזמנה בחנות מעודכנת

בדוק תנאי כלשהו

חפש שורה באמצעות עמודה וערך ב-Google Sheets

עדכן שורה ב-Google Sheets

ואם אתם משתמשים ב-CRM, האוטומציה תיראה כך:

כאשר הזמנה בחנות מעודכנת

בדוק תנאי כלשהו

מצא דיל ב-CRM

עדכן דיל ב-CRM

3. לשמור על CRM מעודכן

הרעיון מאחורי חיבור של 2 מערכות הוא שאין צורך בהזנה ידנית של אותם נתונים פעמיים ב-2 מערכות שונות. די ברור שתרצו לשמור את כל הנתונים של הלקוחות שלכם גם ב-CRM שלכם. לכן, האוטומציה הבאה היא דבר מובן מאליו!

כאשר נוצר לקוח בחנות

צור איש קשר ב-CRM

4. לתפוס את כל הלידים

ליד הוא הצעד הראשון במסע של הגולש להפוך ללקוח. לכן מומלץ לשמור מראש את הלידים שלכם באתר החנות שלכם, כדי לחסוך זמן בעתיד כאשר הליד הופך בהצלחה ללקוח.

כאשר נשלח טופס

צור לקוח בחנות

5. לרדוף אחרי לידים שנטשו את העגלה שלהם

הרבה פעמים גולשים נוטשים את העגלות שלהם ולא משלימים את הרכישה. אסור לנו להיות בטוחים במכירה, אלא אם ההזמנה בוצעה.

לכן, כדי למשוך את תשומת הלב של הליד שהיה רק ​​צעד אחד מלהפוך ללקוח משלם, אנחנו צריכים לשלוח לו תזכורות במייל. לשם כך, אפשר להשתמש בכל מערכת דיוור כמו סמוב, רב מסר וכו’.

האוטומציה הבאה תעזור לנו לעקוב ולהגיע לכל הלקוחות הללו, מבלי שנצטרך לבדוק ידנית כל עגלה ועגלה.

כאשר עגלה ננטשת

צור איש קשר במערכת הדיוור

6. לרשום לקוחות לקורסים הדיגיטליים שלהם

חשוב מאוד לשייך תשלומים לאיש הקשר המתאים. שמירת כל הפרטים של העסקאות של כל לקוח מועילה במיוחד כאשר אתם מוכרים קורסים דיגיטליים, וצריכים לרשום את הלקוח המסוים הזה לקורס המתאים שרכש.

אז אם מדובר במשתמש חדש, האוטומציה תיראה כך:

כאשר לקוח רוכש מוצר

צור משתמש באתר הקורסים

רשום את המשתמש לקורס המתאים

עם זאת, אם יש סיכוי למכירות חוזרות לאותם משתמשים (מה שקורה לא מעט), האוטומציה תכלול כמה שלבים נוספים כמו:

כאשר הזמנה בחנות מעודכנת

חפש משתמש באתר הקורסים

אם נמצא

רשום את המשתמש לקורס המתאים

אחרת

צור משתמש באתר הקורסים

רשום את המשתמש לקורס המתאים

7. לעדכן לקוחות על השקת מוצרים ושירותים חדשים

כדי להתקדם ולהישאר רלבנטיים, עסקים חייבים כל הזמן לפתח מוצרים ושירותים חדשים. אבל האם זה אומר שאתם צריכים לפנות ידנית לכל הלקוחות שלכם ולהודיע ​​להם על השירות החדש שהשקתם? ברור שלא! כי אם הייתם עושים זאת, הייתם מבזבזים המון זמן יקר. לכן, אתם צריכים את האוטומציה הבאה, כדי להבטיח שכל אחד מהלקוחות או הלידים שלכם יישארו מעודכנים לגבי כל המוצרים והשירותים החדשים שלכם.

אתם יכולים להוסיף אותם לרשימת דיוור קיימת, או אולי ליצור קמפיין דיוור חדש לגמרי.

כאשר נוצר מוצר חדש בחנות

צור קמפיין מיילים במערכת הדיוור

8. לטרגט לידים באמצעות מודעות פייסבוק

רוצים למצוא את הלידים שלכם במדיה חברתית כמו פייסבוק או אינסטגרם? האוטומציה הזו היא הפתרון עבורכם. הוסיפו את הלידים שלכם לקהלים המותאמים אישית בפייסבוק לפי כל פרמטר שתרצו, כמו נתונים דמוגרפים של הליד, המוצר שרכש, כל פרמטר אחר. פשוט בנו את האוטומציה הבאה ואתם מוכנים!

כאשר נוצר לקוח בחנות

חפש שורה באמצעות עמודה וערך ב-Google Sheets

הוסף את כתובת המייל לקהל מותאם אישית בפייסבוק

במקרה הזה, Google Sheets משמש בתור מסד הנתונים שלכם. כלומר, עם אוטומציה אחת, אתם יכולים לבנות מספר קהלים מותאמים אישית בו זמנית. כך אתם מבטלים את הצורך לבצע אוטומציה נפרדת עבור כל קהל.

9. להתייחס למנויים כדילים

אם העסק שלכם מבוסס מנויים, אתם צריכים לשמור את כל ההזמנות שלכם במקום מרכזי אחד, כי המודל העסקי הזה מבוסס אך ורק על מכירות חוזרות. לכן, אנחנו חייבים שפרטי הלקוחות שלנו יישארו מעודכנים כל הזמן.

כאשר מנוי משתנה

חפש דיל ב-CRM

אם נמצא

עדכן דיל ב-CRM

אחרת

צור דיל ב-CRM

10. לעקוב אחרי הכנסות מתוכניות שותפים

נניח שאתם רשומים למספר תוכניות שותפים, שאת המוצרים שלהם אתם מפרסמים באתר שלכם. חשוב מאוד לעקוב אחר ההכנסות שנוצרות מהמקורות השונים. אתם יכולים פשוט לשמור את כל המידע הזה במסד נתונים.

המתכון הבא מסייע לך לעדכן אוטומטית את הגיליון האלקטרוני שלך עם כל עסקאות ההכנסה של השותפים שלך:

כאשר נוצרת עמלת שותפים

צור שורה חדשה ב-Google Sheets

מסקנות

כפי שבטח שמתם לב, חיבור אתר המכירות שלכם עם מערכות אחרות יעזור לכם, לא רק לחסוך מספר שעות עבודה, אלא גם יתגלה כיעיל מאוד בכל מה שקשור לסנכרון בין המערכות השונות.

פשוט הקדישו את הזמן כדי לבנות את האוטומציה פעם אחת ותנו לה לעשות את שאר העבודה עבורכם. עכשיו אתם יכולים להשתמש בזמן שהתפנה לכם למשימות פרודוקטיביות וחשובות יותר.

בטוח שיעניין אתכם גם...

דברו איתי על הפרויקט הבא שלכם

לא בטוחים מה מתאים לעסק שלכם? למה שלא תשאירו לי הודעה? אשמח לעזור לכם בכל אחד מהתהליכים שלכם.

💬 צריכים עזרה?
אהלן 👋
איך נוכל לעזור לך היום?
Messenger Phone SMS WhatsApp
דילוג לתוכן