4 מודלים של אתרי חברים

תוכן עניינים

אתרי חברים מגיעים במגוון צורות וגדלים. אתם בוודאי תוכלו למצוא אתרי חברים לכל נישה או נושא שתחשבו עליהם. אבל אתרי חברים מגיעים גם במודלים שונים, ואם אתם חושבים להקים אתר חברים לעסק שלכם, אחת מהחלטות המפתח שתצטרכו לקבל בתחילת תהליך התכנון היא באיזה מודל – או שילוב של מודלים – של אתר חברים להשתמש.

הפוסט הזה יסקור את המודלים הבסיסיים שניתן ליישם באתרי חברים.

מודל טפטוף תכנים

מודל זה נקרא מודל טפטוף תכנים, משום שהתוכן מוגש למנויים בהדרגה. הם מצטרפים לאתר ואז מתחילים לקבל כמות קבועה של תוכן על בסיס קבוע. התוכן יכול להיות החדשות האחרונות בתחום שלכם, או שזה יכול להיות קורס שבו השיעורים נפתחים אחת לשבוע. המנוי משלם תשלום חודשי קבוע ומקבל גישה לתכנים עד שהוא מפסיק לשלם את המנוי.

המודל הזה טוב לנושאים שבהם יש עדכונים וחידושים שוטפים, והקהל רוצה להישאר מעודכן ב”צעקה האחרונה”. היתרון הגדול של סוג זה של אתר חברים הוא שהוא שומר על הקהל ממוקד באתר. למנויים יש סיבה טובה לא לבטל את החברות שלהם כל עוד הם מקבלים תוכן טרי באופן קבוע.

מזנון או מנוי הכל-כלול

זהו מודל פשוט מאוד שבו מנוי נרשם לאתר ומקבל מיד גישה לשפע של תוכנים, מקורות מידע וכלים. למרות שגם במודל הזה אפשר להוסיף ולעדכן תכנים על בסיס קבוע, זה לא נחשב מודל טפטוף תכנים. כל התוכן נמצא באתר, מחולק לנושאים שונים, והמנויים פשוט צריכים להיכנס לאתר ולצרוך אותו. המנויים יכולים לשלם פעם אחת ולקבל גישה לכל החיים, או לשלם אחת לתקופה.

זהו מודל אידיאלי עבור אתר שבו יש שפע של מידע ולמנויים בו יש צרכים שונים. הם יכולים להיכנס לאתר, לבחור את תחום העניין שרלבנטי להם ולמצוא אותו. המודל מתאים גם לאתרים שבהם אתם מציעים כלים כמו תבניות וקבצים, שהמנויים יכולים לגשת אליהם בכל זמן.

אתרי חברים לתקופה מוגדרת

במודל הזה המנוי מקבל גישה לאתר למשך פרק זמן מוגדר והוא יודע את זה כאשר הוא נרשם. לדוגמה, תקופת המנוי יכולה להיות למשך 30 ימים, שבמהלכם למנויים יש גישה לכל מה שיש לאתר להציע. בנוסף, מנוי יכול לחדש את החברות שלו באתר או להירשם שוב, אם הוא רוצה להשתמש באתר לתקופה נוספת.

זהו מודל נפוץ לאתרי קורסים, כיוון שהקורס נמשך תקופה מוגדרת. למעשה, המנויים נרשמים לקורס. המודל הזה נמצא בשימוש גם בסוגים אחרים של אתרים, שבהם יש מטרה אחת ספציפית, שהמנויים רוצים להשיג. לדוגמה, תוכנית לירידה במשקל.

המודל ההיברידי

אתרי חברים רבים מיישמים מודל היברידי, שמשלב בין מודל טפטוף תכנים ובין הכל כלול, או מנוי לתקופה מוגדרת. למשל, אתר חברים שיש בו ארכיון תכנים, והמנויים גם מקבלים ניוזלטר עם חדשות וטיפים. המוניים יכולים להשתמש באתר לזמן מוגבל שבו הם צריכים את התכנים, או לשלם על גישה קבועה.

הרעיון כאן הוא לחשוב על הנושא ועל סוג התוכן שאתם מציעים, כדי שתוכלו להחליט איזה מודל מתאים לאתר שלכם. יותר מזה, גלו מה הקהל שלכם מעדיף ואיך הוא אוהב לצרוך את התוכן שלו. תנו להם את התוכן שהם צריכים באופן שהם מעדיפים.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...