6 טיפים לכתיבת מאמרים אפקטיביים

תוכן עניינים

האם יצא לכם פעם לקרוא מאמרים, שנדמה כאילו הם נמתחים כמו מסטיק?

האם גם נתקלתם גם בקושי להבין את כל מה שנכתב בפוסטים האינסופיים האלה?

ואולי בכלל נתקלתם במצב הפוך?

מאמר שהיה כל כך קצר והסתיים כל כך מהר, שפשוט לא הצלחתם להבין מה הנקודה שהמחבר רצה להעביר?

אלה שני סוגים של מאמרים, שמאלצים אותנו – הקוראים – לקרוא אותם שוב ושוב בניסיון להבין מה רוצים מאיתנו.

בפוסט הזה נתמקד ב-6 טיפים, שיעזרו לכם ליצור תכנים שימושיים וקלים למנויים שלכם.

טיפ 1 – תהיו עקביים

עקביות היא דבר חשוב ביותר, כאשר יוצרים תוכן למנויים באתר החברים.

אתם חייבים להשאר עקביים כדי לשמור על העניין של המנויים שלכם. השארות במסלול תוך התמקדות בנושא שבחרתם תגרום לכתיבה שלכם להיות ברורה ותמציתית, כזו שהמנויים שלכם יכולים לעקוב בקלות.

אתם יכולים ליצור לעצמכם לוח זמנים לכתיבת תכנים ולתזמן את התכנים באתר החברים בהתאם.

למשל, בכל יום ראשון אפשר לפרסם פוסט מענה על שאלות של מנויים. בימי שלישי אפשר לפרסם פוסט תודה כזה או אחר. בימי חמישי תוכלו לעבור על פוסטים ישנים ולעדכן אותם.

בלי קשר לתוכן עצמו שתפרסמו, יהיה לכם לוח זמנים עקבי של תכנים, שהמנויים יוכלו לעקוב אחריו.

טיפ 2 – דאגו שיהיה קצר

השתדלו ליצור משפטים ופסקאות קצרים ככל שניתן.

אני בטוח שנוכל להסכים ש”קצר וקולע” יעזור לשמור על תשומת הלב של הקורא.

משפטים ארוכים ופסקאות ארוכות יותר יגרמו למנויים שלכם להרגיש משועממים. תוכן שנמתח ונמשך עלול לגרום לכם לאבד את הקהל שלכם. המנויים רוצים לקבל את מה שהם צריכים במהירות ולהמשיך הלאה.

נסו לכתוב משפטים בני 10-15 מילים בממוצע. זה אמנם לא חוק “יהרג ובל יעבור”, אבל זה בהחלט עוזר לזכור את זה. הפסקאות צריכות להכיל לא יותר מ-4 משפטים.

שוב, המספרים מבוססים על ממוצעים, והכתיבה שלכם יכולה להיות שונה במקצת.

טיפ 3 – השתמשו בבולטים

השתמשו בבולטים כדי לתת לקהל שלכם מידע מהר ככל האפשר.

סידור המידע בנקודות יסייע לקורא לעכל את המידע טוב יותר מאפשר טקסטים ארוכים. רשימה יכולה להיות שימושית גם כשרוצים להציג מידע מרוכז. לדוגמה בהמשך יש רשימת טיפים להוסטינג.

פורמט בולטים מאפשר משפטים קצרים יותר שמעבירים את המידע מהר יותר

  • בקש הצעת מחיר
  • שאל על מגבלות האיחסון
  • שאל על רכישת דומיין
  • וכו’

לא בכל מאמר אפשר להשתמש בבולטים, אבל הרשימות הקצרות האלו יכולות להיות מועילות מאוד לקוראים, אז השתמשו בהן כשמתאים.

העין של הקורא תימשך לרשימת הבולטים והוא יוכל להטמיע את התוכן בקלות רבה יותר.

טיפ 4 – הדגשת נקודות מפתח

הדגשת טקסטים שאנחנו רוצים להבליט לקורא היא טקטיקה יעילה שנמצאת בשימוש שנים רבות.

הקוראים יוכלו “לספוג” את התוכן המודגש בקלות רבה יותר ולהבין אותו טוב יותר.

הקפידו להשתמש בהדגשה רק לפי הצורך, כי שימוש יתר עלול לגרום לאיבוד האפקטיביות שלה.

טיפ 5 – בדקו את האיות שלכם

כולנו צריכים עזרה מדי פעם.

בדיקת איות היא סוג העזרה שכותבים צריכים להשתמש בה.

לפעמים המחשבות שלנו נשפכות למקלדת במהירות רבה מדי, דבר שעלול לגרור שגיאות איות בסיסיות.

בדיקת איות מהירה מבטיחה שהכל יהיה הגיוני לקוראים.

טיפ 6 – קחו בחשבון את האישיות שלכם

האישיות שלכם היא מרכיב חשוב בכתיבה שלכם.

המנויים שלכם רוצים להכיר אתכם. האישיות שלכם יכולה להיות מורגשת בכל רחבי אתר החברים שלכם.

הוסיפו למאמרים שלכם אנקדוטות משעשעות וספרו גם על חוויות אישיות שלכם. תהליך יצירת התכנים יהיה קל יותר ומהיר יותר אם תהנו ממנו.

אם אתם תקועים מול דף ריק פשוט בחרו מילה או נושא והתחילו לכתוב עליהם.

מה אתם חושבים על הנושא הזה? מה אתם חושבים שהמנויים שלכם ירצו לדעת על הנושא הזה?

אם תשתמשו בטניקה הזו תגלו שהכתיבה שלכם פשוט תתחיל לזרום.

———

האם אתם מתקשים ליצור תוכן לאתר החברים שלכם?

אני מקווה ש-6 הטיפים שעלו בפוסט יעזרו לכם להתגבר על המכשול הזה.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...