האם Gravity Forms הוא תוסף הטפסים הטוב ביותר לוורדפרס?

תוכן עניינים

כל אתר וורדפרס צריך לפחות טופס אחד. יכול להיות שיהיו בו טפסי יצירת קשר, טפסי הצטרפות לרשימת תפוצה, סקרים, חידונים, טפסי הרשמה, טפסי משוב, טפסי תשלום… וזו אפילו לא הרשימה המלאה – יש הרבה סוגים של טפסים!

החשיבות של טפסים באתר היא מגוונת. בהרבה אתרים, טופס יכול לעזור לכם לקבל עבודה, להגדיל את רשימת הדיוור שלכם, לקבל תשלום ועוד.

בעיקרון, אתם רוצים שהטפסים שלכם באתר ייבנו בצורה נכונה – וזה אומר לבחור את הכלי הטוב ביותר עבורכם.

כשמדובר ביצירת טפסים בוורדפרס, Gravity Forms הוא אחד השמות הגדולים ביותר.

התוסף פופולרי במיוחד בקרב מפתחי וורדפרס ובוני אתרים, מכיוון שאפשר להשתמש בו כמעט לכל סוג של טופס, אבל הוא עדיין ידידותי למתחילים, כך שכל אחד יכול להשתמש בו ולהפיק ממנו תועלת.

במאמר הזה נדבר על הפיצ’רים המרכזיים של Gravity Forms, יתרונות וחסרונות, ונראה לכם 3 שימושים מתקדמים בתוסף.

מה תוכלו לעשות עם Gravity Forms?

Gravity Forms הוא תוסף טפסים שמאפשר לכם ליצור כמעט כל סוג של טופס באתר הוורדפרס שלכם.

למרות שאפשר ליצור בו טופס יצירת קשר פשוט, Gravity Forms יכול גם לעזור לכם ליצור סוגים הרבה יותר מתקדמים של טפסים, וזו אחת הנקודות החזקות שלו.

הנה כמה דוגמאות לסוגי הטפסים שתוכלו ליצור עם התוסף:

אוטומציות ואינטגרציות

מעבר לסוגי הטפסים המתקדמים הללו, תחום נוסף בו Gravity Forms מצטיין הוא באינטגרציה עם כלים אחרים והגדרת אוטומציות פשוטות או מתקדמות.

לדוגמה, נניח שיש לך תהליך עבודה כזה:

  1. מישהו שולח טופס.
  2. האתר שלכם שולח להם אימייל אישור.
  3. אתם מוסיפים אותם ל-CRM שלכם עם תגית מסוימת, בהתאם למה שענו בטופס.
  4. אתם מוסיפים משימה חדשה בתוכנת ניהול הפרויקטים שלכם.

עם Gravity Forms, אתם יכולים להגדיר את זה כך שכל זה יקרה אוטומטית, מה שיכול לפשט את תהליכי העבודה שלכם.

Gravity Forms מציע אינטגרציות ייעודיות עם מגוון שירותים שונים:

עבור כלים שבהם Gravity Forms לא מציע אינטגרציה ייעודית, Gravity Forms עדיין מתממשק עם Zapier ו-webhooks. זה מאפשר לכם להתחבר לכל אפליקציה שזמינה ב-Zapier, או שתומכת ב-webhooks באופן כללי.

תוספים רבים אחרים של וורדפרס, כמו WooCommerce, LearnDash, AffiliateWP ואחרים, מציעים גם אינטגרציות משלהם ל-Gravity Forms.

לוגיקה מותנית

עם לוגיקה מותנית, אתם יכולים להציג שדות טופס שונים או לבצע פעולות שונות על סמך האופן שבו משתמש מילא טופס.

לדוגמה, תוכלו להתחיל בשאלה עם אפשרויות בחירה, ולאחר מכן לשאול שאלות חדשות על סמך הבחירות שנעשו.

עם זאת, המקום שבו זה בא מאוד לידי ביטוי זה כשאתם משתמשים בלוגיקה מותנית באינטגרציות ובאוטומציות שלכם.

לדוגמה, תוכלו לשלוח הודעות שונות לאנשים שונים על סמך האופן שבו מישהו מילא טופס. לחילופין, תוכלו להחיל תגית שונה ב-CRM שלכם על סמך אפשרויות שבחר המשתמש.

למרות שזה הופך את תכנון הטופס למעט יותר מסובך, סוג זה של לוגיקה מותנית יכול לעזור לכם להפוך את תהליכי העבודה שלכם לאוטומטיים בדרכים שימושיות באמת.

תכונות בולטות נוספות

הנה כמה תכונות בולטות נוספות בתוסף Gravity Forms:

התמחור של Gravity Forms

ל-Gravity Forms אין גירסה חינמית, וזה עלול להיות מכשול אם התקציב שלכם מוגבל. ישנן שלוש תוכניות תמחור. ככל שהתוכנית ברמה גבוהה יותר, כך יש לכם גישה ליותר תכונות (באמצעות הרחבות) וגם מאפשרות לכם להפעיל את התוסף באתרים נוספים:
  • Basic – בעלות של 59$ לשנה עבור גישה להרחבות Basic ושימוש באתר בודד.
  • Pro – בעלות של 159$ לשנה עבור גישה להרחבות Basic ו-Pro ושימוש בעד שלושה אתרים.
  • Elite – בעלות של 259$ לשנה עבור גישה להרחבות Basic, Pro ו-Elite ושימוש באתרים ללא הגבלה.

Gravity Forms לא מציעים תקופת ניסיון חינם. עם זאת, הם מציעים החזר כספי למשך 30 יום. אתם יכולים גם לבדוק את התוסף באתר הדמו שכאן.

יתרונות וחסרונות של Gravity Forms

אחרי שדיברנו על אילו סוגי טפסים אפשר ליצור עם הטופס, התכונות הבולטות שלו, והתמחור, הגיע הזמן להתייחס ליתרונות והחסרונות של Gravity Forms.

יתרונות

יציבות ואמינות

Gravity Forms הוא תוסף מבוסס היטב שבנה מוניטין חזק בכל הנוגע ליציבות ואמינות. זה חשוב מאוד בתוסף טפסים, כיוון שלכל בעיה או באג שמשפיע על טופס חשוב עלולות להיות השלכות גדולות.

גמישות

אתם יכולים להשתמש ב-Gravity Forms כדי ליצור כמעט כל סוג של טופס, החל מטפסי יצירת קשר בסיסיים ועד לטפסי תשלום, מבחנים, סקרים ועוד.

אוטומציות חזקות

תוסף הליבה Gravity Forms כבר חזק באוטומציה של תהליכי עבודה. ואם זה לא מספיק, אתם יכולים למצוא תוספים של צד שלישי שנותנים לכם עוד יותר גמישות.

אינטגרציות ייעודיות

בעוד Gravity Forms אכן תומך ב-Zapier וב-webhooks, אחת הנקודות החזקות שלו היא שהוא מציע גם אינטגרציות ייעודיות להרבה שירותים. זה מאפשר לכם להימנע משימוש בפלטפורמות צד שלישי באינטגרציות שלכם (וזה עשוי גם לחסוך לכם קצת כסף כי לא תצטרכו לשלם עבור Zapier).

שוק הרחבות ענק של צד שלישי

בעוד Gravity Forms כבר עמוס בתכונות, יש גם שוק עצום של הרחבות של צד שלישי שיכולות להוסיף עוד יותר תכונות, אוטומציות ועוד.

טוב בתשלומים

Gravity Forms חזק מאוד בכל הנוגע לתשלומים. חלק מהאנשים אפילו משתמשים בו כפתרון מסחר אלקטרוני קל משקל, שיכול להועיל עבור הגדרות פשוטות מאוד שבהן אינכם זקוקים לעוצמה של WooCommerce.

חסרונות

אין גרסה חינמית

מכיוון ש-Gravity Forms מגיע רק בגרסת פרימיום, ייתכן שזו לא האפשרות הטובה ביותר אם אתם בתקציב ממש מצומצם. זה נכון במיוחד אם אתם רק צריך טופס יצירת קשר פשוט מכיוון שיש פתרונות חינמיים לעשות זאת.

ספריית טמפלייטים מוגבלת

כאשר אתם ניגשים ליצור טופס חדש, Gravity Forms מציע לכם להשתמש בספריית הטמפלייטים המוית, שמכילה (נכון לכתיבת שורות אלו) רק 15 טמפלייטים, כאשר 2 מהן לא בהכרח מתאימות למשתמש הישראלי, כיוון שהן משתמשות בהרחבות של PayPal ו-Stripe .

אין טפסי "שיחה"

ההתמחות של Gravity Forms היא ביצירת טפסים "מסורתיים". עד לא מזמן, אי אפשר היה ליצור איתו טפסי "שיחה" כמו צ'אט חי. רק לאחרונה הם שחררו הרחבה בשם Conversational Forms שמאפשרת יצירה של טפסים בסגנון שיחה.

3 שימושים מתקדמים לתוסף Gravity Forms

אסף אפשטין התארח אצל דודו ציזנר בהדרכה שעלתה במסגרת ספריית ההעשרה של אתר הקורסים על תוסף Gravity Forms של וורדפרס.

בהדרכה אסף הראה:

  • איך לבנות טפסי יצירת קשר, שאלונים, והרבה יותר מזה.
  • איך לחבר את התוסף למערכות שונות, כמו זאפייר ומייק, כדי לייצר תהליכי אוטומציה חכמים בתוך אתר הוורדפרס.

לסיכום - האם Gravity Forms הוא באמת תוסף הטפסים הטוב ביותר לוורדפרס?

בשלב זה, כנראה יש לכם מושג די טוב אם Gravity Forms מתאים לכם או לא. אבל אם לא, הנה תקציר של מתי ומתי לא להשתמש ב- Gravity Forms.

נתחיל דווקא במתי “לא” להשתמש ב-Gravity Forms.

אם אתם צריכים רק טופס יצירת קשר פשוט ששולח לכם הודעה כאשר מישהו ממלא אותו, Gravity Forms הוא כנראה לא האפשרות הטובה ביותר לצרכים שלכם. כמובן, Gravity Forms מסוגל בהחלט לטפל במקרה השימוש הזה,כיוון שהוא אמין מאוד עבור כל סוגי הטפסים, כולל טפסי יצירת קשר.

עם זאת, קיימים כבר כמה פתרונות חינמיים נהדרים ליצירת טפסי יצירת קשר, כך שאין ממש תועלת בהשקעה כספית על Gravity Forms.

המקום שבו Gravity Forms מצטיין הוא אם אתם צריכים ליצור טפסים מורכבים יותר מאשר טפסי יצירת קשר בסיסיים. הנה כמה דוגמאות:

עבור אותם מקרי שימוש מתקדמים יותר, Gravity Forms הוא בהחלט אחד התוספים הטובים ביותר שתמצאו, וזו הסיבה שהוא פופולרי בקרב מפתחים ובוני אתרים בוורדפרס.

שוק ההרחבות התוסס של צד שלישי נותן לכם גם גמישות רבה להוספת פונקציונליות רבה עוד יותר.

לדוגמה, GravityView מאפשרת לכם להציג מידע מטפסים באתר שלכם, Gravity Flow מאפשרת לכם ליצור תהליכי עבודה אוטומטיים מתקדמים אפילו יותר, ו-GravityWiz מאפשרת לכם להוסיף יכולות נוספות לטפסים, כמו שדות לקריאה בלבד, שדה טלפון מתקדם, שדה העלאת טפסים מתקדם ועוד.

אם תחפרו, אתם כנראה תמצאו הרחבה ל-Gravity Forms שתוכל לעזור לכם לעשות כמעט כל דבר, אשר, בנוסף לפונקציונליות הליבה, היא חלק גדול מהסיבה ש-Gravity Forms הוא תוסף כל כך טוב.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...